Brak rodzeństwa – czynnik ryzyka nadciśnienia tętniczego

Ciśnienie krwi i nadciśnienie tętnicze u osób w badaniu ciśnienia krwi w Buffalo, zgodnie z obecnością lub brakiem rodzeństwa. Zbadaliśmy związek pomiędzy obecnością i brakiem rodzeństwa a nadciśnieniem tętniczym w 1472 białkach (676 mężczyzn i 796 kobiet), którzy uczestniczyli w badaniu ciśnienia krwi w Buffalo przeprowadzonym w 1961 roku na losowej próbie gospodarstw domowych w mieście Buffalo w stanie Nowy Jork.1 Badani byli w wieku od 20 do 70 lat. U obu płci średnie ciśnienie skurczowe i rozkurczowe oraz częstość występowania nadciśnienia (skorygowanego względem wieku, masy ciała, wykształcenia i palenia) były wyższe u uczestników, którzy nie mieli rodzeństwa, niż u rodzeństwa (tab. 1). Wszystkie te różnice były statystycznie istotne, z wyjątkiem rozkurczowego ciśnienia krwi u kobiet. Uczestnicy z rodzeństwem i bez niego byli podobni pod względem wskaźników aktywności społecznej (uczestnictwo w klubach, regularna obecność w kościele i wielkość gospodarstwa domowego) (dane niepokazane). Związek pomiędzy brakiem rodzeństwa a chorobą niedokrwienną serca w próbkach nie-dobroczynnych stwierdzono w jednym badaniu2, ale nie w innym.3 Przyczyny silnego powiązania przekrojowego ze skurczowym ciśnieniem krwi i nadciśnieniem tętniczym w naszym badaniu można jedynie spekulować na ten temat. czas.
Brak rodzeństwa wiąże się z wieloma cechami psychologicznymi (np. Zmniejszona towarzyskość i potrzeba wsparcia społecznego, większa potrzeba osiągnięć i osobowość typu A). 4 5 6 7 Zostało również postawione hipoteza, że te cechy psychologiczne są powiązane ze zwiększonym ryzykiem choroby niedokrwiennej serca i nadciśnienia tętniczego 8, 9 Inne czynniki nierozpatrane w tym badaniu należy uznać za możliwe zakłócenia zaobserwowanego związku między brakiem rodzeństwa a wysokim ciśnieniem krwi (np. przyczyny braku rodzeństwa). , rodzinna historia nadciśnienia tętniczego, obecność zepsutej rodziny i styl życia). Osoby bez rodzeństwa miały tendencję do palenia więcej niż osoby z rodzeństwem. Ciężkie picie, dobrze znany czynnik ryzyka nadciśnienia, często okazuje się być związane z ciężkim paleniem. Niestety, nie ma danych na temat rodzinnej historii nadciśnienia tętniczego lub nawyków picia przez uczestników. W granicach tego badania – to znaczy, że jest przekrojowy i że dane zostały zebrane 30 lat temu – istnieje silne powiązanie między brakiem rodzeństwa a wysokim ciśnieniem krwi. Konieczne są dalsze badania, aby potwierdzić te odkrycia i zbadać naturę tego związku.
Maurizio Trevisan, MD, MS
Vittorio Krogh, MD, MS
Linda Klimowski, MS
Susan Bland, MA
State University of New York w Buffalo, Buffalo 14214
Warren Winkelstein, MD, MPH
Szkoła zdrowia publicznego Uniwersytetu Kalifornijskiego, Berkeley, Kalifornia 94720
9 Referencje1. Winkelstein W Jr.. Badanie ciśnienia krwi w Buffalo, N. Y. Ann NY Acad Sci 1963; 107: 570-5.
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Paffenbarger RS Jr, Wolf PA, Notkin J, Thorne MC . Przewlekła choroba u byłych studentów. I. Wczesne prekursory śmiertelnej choroby niedokrwiennej serca. Am J Epidemiol 1966; 83: 314-28.
Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Lind E, Theorell T.. Charakterystyka socjologiczna i zawał mięśnia sercowego. J Psychosom Res 1973; 17: 59-73.
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
4. Claudy JG. Jedyne dziecko jako młody dorosły: wynika z talentu projektu. W: Falbo T, wyd. Rodzina z jednym dzieckiem. New York: Guilford Press, 1984: 211-52.
Google Scholar
5. Conners CK. . Kolejność urodzenia i potrzeby afiliacji. J Pers 1963; 31: 408-16.
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
6. Ivancevich JM, Matteson MT, Gamble GO. . Kolejność urodzeń i wzorce zachowań wieńcowych typu A. Individ Psychol 1987; 43: 42-9.
Google Scholar
7. Tylko dzieci: recenzja. W: Falbo T, wyd. Rodzina z jednym dzieckiem. New York: Guilford Press, 1984: 1-24.
Google Scholar
8. Siegel JM. . Zachowanie typu A: podstawy epidemiologiczne i konsekwencje dla zdrowia publicznego. Annu Rev Public Health 1984; 5: 343-67.
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
9. Berkman LF. . Ocena skutków zdrowotnych sieci społecznościowych i wsparcia społecznego. Annu Rev Public Health 1984; 5: 413-32.
Powołanie się na artykuł (1) Listy
Zamknij listy
[przypisy: badania okresowe w godzinach pracy, myconolak, test na nietolerancję pokarmową cena ]

0 thoughts on “Brak rodzeństwa – czynnik ryzyka nadciśnienia tętniczego”