Daclizumab zapobiegający odrzuceniu po przeszczepieniu serca ad 5

Oportunistyczne infekcje i rak
Tabela 3. Tabela 3. Wskaźniki oportunistycznej infekcji lub raka. Częstość występowania oportunistycznej infekcji, w tym zakażenia CMV i choroby CMV, była podobna w obu grupach (Tabela 3). Wskaźniki raka były również podobne w obu grupach (Tabela 3).
Śmiertelność
Tabela 4. Tabela 4. Tempo zgonów i leczenie cytolityczne. W jednym roku oszacowania przeżycia Kaplana-Meiera według intencji leczenia nie różniły się istotnie między grupami (ryc. 1D), chociaż większość pacjentów miała status listy United Network for Organ Sharing (UNOS) 1A lub 1B (Tabela 1). Po sześciu miesiącach 10 pacjentów z grupy placebo zmarło z różnych przyczyn, zgodnie z intencją leczenia, w porównaniu z 16 w grupie leczonej daklizumabem; po roku liczby te wynosiły odpowiednio 12 i 21 (Tabela 4). Wskaźniki śmiertelności były podobne, gdy były analizowane zgodnie z faktycznym otrzymywanym leczeniem (Tabela 4).
Zgony z powodu zakażenia występowały częściej u pacjentów z grupy otrzymującej daklizumab, którzy również otrzymywali leczenie cytolityczne niż u pacjentów z grupy placebo, którzy również otrzymywali leczenie cytolityczne (6 z 40 [15,0 procent] vs. 0 z 37 [0 procent]) (Tabela 4). ). Chociaż leczenie cytolityczne było zakazane w protokole badania (innym niż leczenie odrzucenia), pacjenci musieli przejść randomizację i otrzymać badany lek w ciągu 12 godzin po powrocie na oddział intensywnej opieki po transplantacji serca.
Jak można się było spodziewać, niektórzy pacjenci mieli pooperacyjne zmiany w ich przebiegu klinicznym po randomizacji, najczęściej pogarszając czynność nerek, dla których badacze przerwali cyklosporynę i zastąpili terapię cytolityczną oszczędzającą nerki (Tabela 4). Innym powszechnym wskazaniem do leczenia cytolitycznego było podejrzenie ostrego odrzucenia. W sumie 77 pacjentów otrzymało leczenie cytolityczne (37 w grupie placebo i 40 w grupie otrzymującej daklizumab), większość z nich (81,8 procent) w ciągu pierwszych 30 dni po transplantacji. Spośród 21 pacjentów z grupy leczonej daklizumabem, 8 pacjentów otrzymało również leczenie cytolityczne w ciągu pierwszych 30 dni, a 6 z tych 8 pacjentów zmarło w wyniku zakażenia. Dla porównania, spośród 11 pacjentów z grupy placebo, którzy zmarli, 2 otrzymywało leczenie cytolityczne w ciągu pierwszych 30 dni, a także nie zmarło z powodu infekcji.
Dyskusja
To badanie kliniczne przeprowadzono w celu oceny skuteczności daklizumabu, humanizowanego przeciwciała monoklonalnego, które wiąże się z receptorem interleukiny 2. na aktywowanych limfocytach, w celu zmniejszenia ryzyka odrzucenia u pacjentów poddawanych przeszczepowi serca, którzy otrzymali terapię immunosupresyjną potrójnie lekiem, w tym cyklosporynę, mykofenolan mofetylu i kortykosteroidy. Pierwszorzędowym punktem końcowym był jeden z następujących objawów w ciągu sześciu miesięcy po transplantacji: ostre odrzucenie ISHLT stopnia 3A lub wyższego w biopsji endomiokardialnej, hemodynamicznie znacząca dysfunkcja przeszczepu wymagająca zwiększonej immunosupresji i inotropów niezależnie od wyników biopsji, drugiej transplantacji, śmierci, lub utratę do obserwacji. Częstość występowania pierwotnego punktu końcowego po sześciu miesiącach wynosiła 35,6% w grupie otrzymującej daklizumab i 47,7% w grupie placebo
[podobne: badanie rezonansem magnetycznym cena, u lekarza po niemiecku, gabinet ortodontyczny warszawa ]
[patrz też: myconolak, usg kolana szczecin, echo serca łódź ]