Daclizumab zapobiegający odrzuceniu po przeszczepieniu serca ad 6

To bezwzględne zmniejszenie ryzyka o 12,1% wynikało przede wszystkim ze zmniejszenia częstości występowania ostrego odrzucenia komórkowego. Poprzez wiązanie się z receptorem interleukiny 2. na powierzchni aktywowanych komórek T, daklizumab hamuje proliferację limfocytów T za pośrednictwem interleukiny 2, a zatem ma działanie immunosupresyjne. Jedna dawka daclizumabu ma okres półtrwania w fazie eliminacji około 20 dni.6 Podajemy pięć dawek daklizumabu, pierwszego w bezpośrednim okresie po przeszczepieniu, z czterema dodatkowymi dawkami podawanymi w tygodniu 7; w związku z tym oczekiwano, że efekt immunosupresyjny utrzyma się przez 120 dni u dorosłych (dane niepublikowane).
Wśród pacjentów, którzy spotkali się z pierwszorzędowym punktem końcowym w ciągu pierwszych sześciu miesięcy, mediana czasu do osiągnięcia punktu końcowego była trzy razy większa u pacjentów w grupie leczonej daklizumabem niż wśród pacjentów w grupie placebo. Zapobieganie odrzuceniu jest klinicznie ważne, ponieważ zmniejszenie ryzyka odrzucenia nastąpiło w ciągu pierwszych kilku tygodni po transplantacji, gdy immunosupresja jest najbardziej intensywna, a potrzeba leczenia ostrego odrzucenia komórkowego, zwykle przy wysokich dawkach kortykosteroidów, może zwiększyć częstość występowania. powikłań, takich jak upośledzone gojenie się ran, infekcja lub nietolerancja glukozy. Zmniejszenie ogólnej częstości odrzucania w grupie otrzymującej daklizumab osiągnięto bez zwiększonej częstości występowania poważnych infekcji oportunistycznych. Odkrycie to zostało już zgłoszone w badaniach dotyczących daklizumabu po przeszczepieniu nerki.7,8
Przetrwanie przekroczyło 90 procent w obu grupach w ciągu jednego roku i znacznie przekroczyło roczny wskaźnik przeżycia UNOS wynoszący 85,3 procent wśród 4927 pacjentów po raz pierwszy przeszczepionych na serce w Stanach Zjednoczonych w tym samym okresie (1999 do 2001) .10 W porównaniu z w badaniu UNOS mieliśmy mniej pacjentów ze statusami oczekujących UNOS 1A (22 procent, w porównaniu z 36 procentami), więcej pacjentów miało status 2 (38 procent, w porównaniu z 27 procentami) i podobne liczby z status 1B (odpowiednio 39 procent i 37 procent), co mogło częściowo przyczynić się do tych korzystnych wyników. Jednak w badaniu UNOS roczny wskaźnik przeżycia wynosił 81,1% wśród pacjentów o statusie 1A, 87,2% wśród osób o statusie 1B i 87,9% wśród osób o statusie 2. Tak więc, nawet jeśli populacja miała mniej pacjentów o statusie 1A i więcej pacjentów o statusie 2, ogólny wskaźnik przeżycia nadal znacznie przekraczał te we współcześnie prowadzonym badaniu UNOS.
Więcej pacjentów w grupie leczonej daklizumabem niż w grupie placebo zmarło w ciągu pierwszych 12 miesięcy po transplantacji. Roczna śmiertelność w grupie placebo (5,3 procent) była podobna do 6,2 procent obserwowanych wśród 289 pacjentów leczonych tym samym protokołem dawkowania mykofenolanu mofetylu we wcześniejszym badaniu.4 Kompleksowy przegląd przebiegu klinicznego pacjentów zmarłych wykazał, że 8 z 21 pacjentów, którzy zmarli w grupie otrzymującej daklizumab (38,1%) również otrzymało leczenie cytolityczne, a 6 z 8 pacjentów (75,0%) zmarło z powodu infekcji. Wcześniej wykazano, że terapia cytolityczna jest niezależnym czynnikiem ryzyka zakażenia po transplantacji.1,5 Natomiast tylko 2 z 11 pacjentów, którzy zmarli w grupie placebo, również otrzymało leczenie cytolityczne (18,2 procent), a żadna śmierć nie była związana z infekcją.
Terapia cytolityczna podana grupie otrzymującej daklizumab, która najprawdopodobniej spowodowała bardzo wysoki poziom immunosupresji, była niezamierzonym wynikiem projektu podwójnie ślepej próby
[hasła pokrewne: stomatologia bemowo, nfz sanatoria lista oczekujących, proteza częściowa osiadająca ]
[przypisy: apteka dr max rzeszów, myconolak cena, olx krzeszowice ]

0 thoughts on “Daclizumab zapobiegający odrzuceniu po przeszczepieniu serca ad 6”