Daclizumab zapobiegający odrzuceniu po przeszczepieniu serca ad 7

Niektórzy badacze, którzy nie wiedzieli, czy pacjent otrzymywał daklizumab lub placebo, stosowali terapię cytolityczną w przypadku powikłań we wczesnym okresie pooperacyjnym, takich jak ciężka niewydolność nerek wymagająca opóźnionego podania cyklosporyny. Dlatego pacjenci z grupy otrzymującej daklizumab, którzy również otrzymywali leczenie cytolityczne, wykazywali wysoki poziom immunosupresji w wyniku leczenia maksymalnie pięcioma lekami (czynnikiem cytolitycznym, daklizumabem, cyklosporyną, mykofenolanem mofetylu i kortykosteroidami), co mogło zwiększyć ryzyko poważnej infekcji. Ponadto, ze względu na podwójnie ślepą próbę, badacze kontynuowali podawanie badanego leku niezależnie od tego, czy pacjent był również poddawany terapii cytolitycznej. Ta kombinacja leków mogła przyczynić się do zwiększenia liczby pacjentów, którzy zmarli na skutek zakażenia podczas tej próby. Nasze odkrycia dostarczają prowokacyjnych, choć nie ostatecznych dowodów zwiększonego ryzyka śmiertelnej infekcji, gdy daklizumab stosuje się w połączeniu z terapią cytolityczną. Takie łączone ciągłe stosowanie daklizumabu po podaniu przeciwciał niszczących limfocyty T nie miało stanowić części projektu próby i nie odzwierciedla obecnego standardu opieki. Należy unikać jednoczesnego stosowania daklizumabu i przeciwciał cytolitycznych w rutynowej praktyce klinicznej, w tym u pacjentów poddawanych przeszczepowi, u których oczekuje się, że będą wymagać leczenia cytolitycznego w celu uniknięcia zaburzeń czynności nerek inhibitorów kalcyneuryny. Pacjenci otrzymujący daclizumab wkrótce po przeszczepie i wymagający leczenia z podejrzeniem lub potwierdzonym biopsją odrzucenia powinni być leczeni za pomocą kortykosteroidów w dużych dawkach, a nie w terapii cytolitycznej. Jeśli uważa się, że użycie przeciwciała zubożającego komórki T jest wskazane, należy przerwać leczenie daclizumabem.
Kliniczne znaczenie pierwotnie wyznaczonego punktu końcowego, w przeciwieństwie do innych punktów końcowych, takich jak długoterminowe przeżycie allograftu lub brak waskulopatii alloprzeszczepowej, rodzi bardziej fundamentalne pytania dotyczące zapobiegania umiarkowanemu odrzuceniu. Oceny dużych rejestrów wykazały związek pomiędzy wystąpieniem odrzucenia komórkowego a przedłużonym przeżyciem.2 Nasza 6-miesięczna skuteczność i 12-miesięczny projekt bezpieczeństwa nie pozwalały na rozwiązanie tych problemów. Przyszłe badania daklizumabu i innych metod immunosupresyjnych w transplantacji serca będą musiały wyjaśnić te ważne odległe wyniki kliniczne i czy zastosowanie markerów zastępczych (np. Zmiany wewnątrznaczyniowe w ultrasonografii) pozwoli na skrócenie okresu obserwacji.
[patrz też: rezonans szczecin, gabinet ortodontyczny warszawa, apteka dr max rzeszów ]
[hasła pokrewne: rezonans szczecin, dział lecznictwa uzdrowiskowego, badania okresowe w godzinach pracy ]

0 thoughts on “Daclizumab zapobiegający odrzuceniu po przeszczepieniu serca ad 7”