Daclizumab zapobiegający odrzuceniu po przeszczepieniu serca

Daclizumab, humanizowane przeciwciało monoklonalne przeciwko receptorowi interleukiny-2, zmniejszyło ryzyko odrzucenia bez zwiększania ryzyka zakażenia u biorców nerki po przeszczepie oraz w badaniu jednoośrodkowym wśród biorców przeszczepów serca. Przeprowadziliśmy wieloośrodkowe, kontrolowane placebo, podwójnie ślepe badanie, aby potwierdzić te wyniki u pacjentów po przeszczepieniu serca. Metody
Losowo przydzielono 434 biorców pierwszego przeszczepu serca leczonego standardową immunosupresją (cyklosporyna, mykofenolan mofetylu i kortykosteroidy) w celu otrzymania pięciu dawek daklizumabu lub placebo. Pierwszorzędowym punktem końcowym było połączenie umiarkowanego lub ciężkiego odrzucenia komórkowego, hemodynamicznie istotnej dysfunkcji przeszczepu, drugiej przeszczepu lub śmierci lub utraty do obserwacji w ciągu sześciu miesięcy.
Wyniki
Po sześciu miesiącach 104 z 218 pacjentów w grupie placebo osiągnęło pierwszorzędowy punkt końcowy, w porównaniu z 77 z 216 pacjentów w grupie otrzymującej daklizumab (47,7 procent vs. 35,6 procent, p = 0,007), 12,1 procentowe bezwzględne zmniejszenie ryzyka i 25 procent względnej redukcji. Wskaźnik odrzucenia był niższy w grupie leczonej daklizumabem niż w grupie placebo (41,3% w porównaniu z 25,5%). Wśród pacjentów, którzy osiągnęli pierwotny punkt końcowy, mediana czasu do punktu końcowego była prawie trzy razy dłuższa w grupie leczonej daklizumabem, niż w grupie placebo w ciągu pierwszych 6 miesięcy (61 vs 21 dni) i po roku (96 vs. 26 dni). Więcej pacjentów w grupie leczonej daklizumabem niż w grupie placebo zmarło z powodu zakażenia (6 w porównaniu z 0), gdy otrzymywali oni jednocześnie leczenie cytolityczne.
Wnioski
Daclizumab był skuteczny w profilaktyce ostrego odrzucania komórkowego po transplantacji serca. Ze względu na nadmierne ryzyko zgonu należy unikać jednoczesnego lub przewidywanego stosowania daktylosumabu w leczeniu cytolitycznym.
Wprowadzenie
Transplantacja serca stała się powszechna w ciągu 22 lat od zatwierdzenia cyklosporyny. Niemniej jednak postęp w immunosupresji był powolny, częściowo dlatego, że serce jest narządem życiowym, a ostre odrzucenie aloprzeszczepu może obejmować hemodynamiczny kompromis, nieodwracalne uszkodzenie przeszczepu i śmierć. Ponadto terapia immunosupresyjna stosowana w celu zapobiegania odrzuceniu predysponuje pacjentów do infekcji, która nadal jest główną przyczyną śmierci w roku po transplantacji serca.1,2 W poprzednim doniesieniu o jednoośrodkowej ocenie 55 biorców przeszczepionych serca, nastąpił znaczny spadek częstości odrzucania, o czynnik 2,8, wśród pacjentów otrzymujących daklizumab, monoklonalne przeciwciało przeciwko podjednostce . receptora interleukiny-2, bez wzrostu częstości zakażenia.3
Typowy protokół immunosupresji do przeszczepienia serca obejmuje cyklosporynę, mykofenolan mofetylu i kortykosteroidy (terapia potrójna). Wyniki wieloośrodkowego, podwójnie zaślepionego, kontrolowanego placebo badania klinicznego z udziałem 650 biorców przeszczepionych serca sugerują, że leczenie mykofenolanem mofetylu, analogiem puryny, zmniejszyło szybkość odrzucania i poprawiło przeżycie, ale miało większą częstość występowania nieinatalnych, oportunistycznych infekcji. w porównaniu z terapią azatiopryną.
Alternatywą dla standardowej potrójnej terapii w czasie przeszczepu serca było zastosowanie zwiększonej immunosupresji, powszechnie nazywanej immunoterapią indukcyjną , z przeciwciałami antyfosfocytowymi
[przypisy: rzadkie choroby genetyczne, proteza częściowa osiadająca, nfz sanatoria lista oczekujących ]
[podobne: olx bydgoszcz, rezonans magnetyczny wrocław cena, olx chodziez ]

0 thoughts on “Daclizumab zapobiegający odrzuceniu po przeszczepieniu serca”