Erlotynib w uprzednio leczonym niedrobnokomórkowym raku płuca ad 6

Wyniki te są zgodne z analizami jakości życia opartymi na odpowiedziach, które wykazały, że więcej pacjentów otrzymujących erlotynib wykazuje poprawę kaszlu, bólu i duszności oraz w zakresie ogólnej sprawności fizycznej (dalsze informacje znajdują się w dodatkowym dodatku, dostępnym z pełny tekst tego artykułu na stronie www.nejm.org). Dyskusja
Docetaksel jest jedynym lekiem, który przedłuża przeżycie u pacjentów z progresją choroby po chemioterapii opartej na cisplatynie z powodu niedrobnokomórkowego raka płuca. Niedostępne są jedynie następujące opcje leczenia pacjentów z progresją choroby po podaniu docetakselu lub pacjentom, u których stwierdzono progresję choroby. nie kwalifikują się do chemioterapii drugiego rzutu.5,6 Oczywiście, nowe leki są potrzebne dla takich pacjentów.
Ekspresja EGFR jest powszechna w niedrobnokomórkowym raku płuca.18-20 Kilka czynników ukierunkowanych na EGFR znajduje się w różnych fazach oceny klinicznej.9,21 W kilku próbach oceniano doustnie aktywne inhibitory kinazy tyrozynowej EGFR gefitinib i erlotynib. W badaniu IDEAL 10 pacjentów z niedrobnokomórkowym rakiem płuc z postępem choroby po chemioterapii opartej na platynie zostało losowo przydzielonych do otrzymywania gefitinibu w dawce 250 mg lub 500 mg na dobę. Nie było różnic między dwiema dawkami pod względem szybkości odpowiedzi, czasu do progresji lub medianowego przeżycia. Wskaźniki odpowiedzi były również podobne, jeśli gefitinib był stosowany jako leczenie drugiego rzutu (17,9% pacjentów) lub leczenie trzeciej linii (19,8% pacjentów). W badaniu IDEAL 2, 11, które zapisało pacjentów z objawami, u których zawiodły dwa lub więcej schematy chemioterapii zawierające platynę i docetaksel, wskaźniki odpowiedzi wynosiły odpowiednio 12 procent i 9 procent dla dwóch poziomów dawek. Więcej zdarzeń niepożądanych obserwowano po podaniu dawki 500 mg w obu badaniach, ale przerwanie leczenia z powodu działania toksycznego było rzadkie w obu dawkach. W badaniu fazy II erlotynibu wskaźnik odpowiedzi wynosił 12 procent, a odpowiedź nie korelowała z poziomem EGFR w guzie.
W naszym badaniu odsetek odpowiedzi wynoszący 8,9 procent był podobny do wskaźnika zgłaszanego dla erlotynibu i gefitynibu.10-12 Niektórzy badacze stwierdzili, że reakcja na inhibitory EGFR jest skorelowana z płcią, typem histologicznym, rasą lub pochodzeniem etnicznym oraz stanem palenia10, 11,21 Stwierdzono również, że odpowiedź była wyższa wśród Azjatów, kobiet, pacjentów z gruczolakorakiem i osób niepalących. W przeciwieństwie do wcześniejszych doniesień 12 odsetek odpowiedzi w naszej próbie był wyższy, gdy 10% lub więcej komórek nowotworowych wyrażało EGFR.
Okazuje się, że mutacje w genie EGFR przewidują odpowiedź na gefitynib. 22-27 Wyniki naszych testów dotyczących liczby kopii i statusu mutacji genu EGFR są opublikowane w tym numerze Journal.28. znaleziono wśród pacjentów z dużą liczbą kopii genów i mutacji, ale różnica była znacząca tylko dla kopii genów.
Ponieważ żadne z wczesnych badań10-12 nie miało grupy kontrolnej placebo, nie można ustalić, czy terapia inhibitorem EGFR była lepsza niż leczenie paliatywne. W naszym badaniu kontrolowanym za pomocą placebo erlotynib zapewniał klinicznie znaczące wydłużenie przeżycia
[patrz też: korekta oczu cena, poradnia małżeńska kraków, olx chodziez ]
[przypisy: olx bydgoszcz, rezonans magnetyczny wrocław cena, olx chodziez ]

0 thoughts on “Erlotynib w uprzednio leczonym niedrobnokomórkowym raku płuca ad 6”