Erlotynib w uprzednio leczonym niedrobnokomórkowym raku płuca czesc 4

1 miesiąc ago

Współzmienne kandydatów obejmowały ekspresję EGFR, czynniki stratyfikacyjne (z wyjątkiem środka), płeć, wiek (60 lat lub mniej w porównaniu z ponad 60 lat), rasę lub grupę etniczną (azjatycka vs. inne), wcześniejszą radioterapię (tak lub nie), histologię. podtyp nowotworu (gruczolakorak vs. inne) oraz palenie tytoniu (palacz vs osoba niepaląca vs. nieznane). Rasa była zgłaszana lub określana przez personel naukowy i nie była oparta na kraju zamieszkania. Dokładny test Fishera wykorzystano do porównania odsetka odpowiedzi między poziomami potencjalnych czynników predykcyjnych i odsetkiem efektów toksycznych pomiędzy terapiami. Czasy do pogorszenia (10-punktowy wzrost od punktu wyjściowego) za kaszel, duszność i ból zostały zidentyfikowane prospektywnie jako pierwszorzędne punkty końcowe do analizy jakości życia15 i zostały przeanalizowane za pomocą testu log-rank, z dostosowanie zgodnie z metodą Hochberga16 dla porównania wielu punktów końcowych. Wszystkie wartości P były dwustronne. Wyniki
Charakterystyka pacjenta
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka wyjściowa pacjentów. Od sierpnia 2001 r. Do stycznia 2003 r. 731 pacjentów zostało losowo przydzielonych do erlotynibu (488) lub placebo (243). Dwudziestu dwóch pacjentów (12 przydzielonych do erlotynibu i 10 pacjentów przypisanych do grupy placebo) nie było odpowiednich z następujących powodów: trzy wcześniejsze schematy chemioterapii (9); pojedyncza chemioterapia dla pacjentów w wieku poniżej 70 lat (2); niedostateczny czas od ostatniego leczenia (5); nieprawidłowe wyniki biochemiczne (4); i objawowe przerzuty do mózgu (2). Wszystkich 731 pacjentów włączono do analiz skuteczności, a 727 leczonych pacjentów (485 przypisanych do erlotynibu i 242 przypisanych do placebo) włączono do analiz bezpieczeństwa. Ośmiu pacjentów przypisanych do erlotynibu (1,6%) i 18 pacjentów otrzymujących placebo (7,4%) otrzymało inne inhibitory EGFR po zaprzestaniu stosowania badanego leku. Grupy były zrównoważone pod względem cech wyjściowych i ważnych zmiennych prognostycznych (Tabela 1).
Odpowiedź i przeżycie
Tabela 2. Tabela 2. Analiza odpowiedzi na leczenie badawcze. U pacjentów z co najmniej jedną zmianą docelową zmiany chorobowe oceniano według RECIST (427 pacjentów przydzielonych do erlotynibu i 211 pacjentów otrzymujących placebo). W grupie erlotynibu wskaźniki całkowitej odpowiedzi i częściowej odpowiedzi wynosiły odpowiednio 0,7 procent i 8,2 procent (średni czas trwania, 7,9 miesiąca); w grupie placebo częstość częściowej odpowiedzi była mniejsza niż procent (p <0,001), ale odpowiedzi te nie zostały zatwierdzone zewnętrznie. W analizie zamiaru leczenia wszystkich pacjentów losowo przydzielonych do leczenia, wskaźnik kontroli choroby (tj. Wskaźnik całkowitej lub częściowej odpowiedzi i stabilnej choroby) w grupie erlotynibu wynosił 45 procent; 38 procent pacjentów miało postępującą chorobę, a wśród pozostałych 17 procent progresji nie potwierdzono. Prawdopodobieństwo odpowiedzi na erlotynib (Tabela 2) wśród pacjentów z niedrobnokomórkowym rakiem płuc nie zmieniło się istotnie w zależności od stanu sprawności, wcześniejszego leczenia, wcześniejszej odpowiedzi lub wieku, ale było ono wyższe u kobiet (P = 0,006), niepalący (P <0,001), Azjaci (P = 0,02), pacjenci z gruczolakorakiem (P <0,001) oraz pacjenci, u których 10% lub więcej komórek nowotworowych ulega ekspresji EGFR (P = 0,10) [przypisy: ośrodek rehabilitacji dziennej, proteza częściowa osiadająca, stomatologia bemowo ] [podobne: apteka dr max rzeszów, myconolak cena, olx krzeszowice ]

0 thoughts on “Erlotynib w uprzednio leczonym niedrobnokomórkowym raku płuca czesc 4”