1 miesiąc ago

Różne wskaźniki zakrzepicy tętniczej lub żylnej, ciężki krwotok i osiągnięcie złożonego pierwotnego punktu końcowego pozostały statystycznie istotne, z minimalnymi zmianami wartości P (dane nie pokazane). Wskaźniki pierwotnego punktu końcowego w dwóch grupach były porównywane dla różnych okresów po wprowadzeniu próbnym. Nie było znaczącej heterogeniczności między ilorazem szans dla zdarzeń w pierwszych dziewięciu miesiącach a ilorazem szans dla kolejnych zdarzeń (dane nie przedstawione). Różnice w liczbie płytek krwi w pierwszych dziewięciu miesiącach nie powinny zatem mieć znaczenia klinicznego.
Transformacja choroby
W porównaniu z grupą hydroksymocznikową, grupa anagrelidów miała znacznie zwiększoną szybkość transformacji do mielofibrosu (iloraz szans, 2,92, przedział ufności 95%, 1,24 do 6,86, P = 0,01) (tabela 2). Szacunkowe ryzyko aktuarialne mielofibrozy w okresie pięciu lat po wprowadzeniu do próby wynosiło 2% dla grupy hydroksymocznika (przedział ufności 95%, 0 do 5) i 7% dla grupy anagrelidów (przedział ufności 95%, 3 do 10) (rysunek 3D). Spośród 21 pacjentów z transformacją mielofibrotyczną 3 zmarło we wrześniu 2003 r., Wszyscy w grupie anagrelidu.
Zwiększone tempo mielofibrozy w grupie anagrelidu było oczywiste po tym, jak pacjenci, którzy wcześniej otrzymali busulfan zostali wykluczeni z analizy (P = 0,04). U żadnego z 21 pacjentów nie stwierdzono anemii, leukoerytroblastów na rozmazach krwi obwodowej ani objawów ogólnoustrojowych podczas próby, a tylko (5 procent) miało splenomegalię (w porównaniu z 7 procentami w badaniu jako całości). Co więcej, wyższy odsetek transformacji mielofibrotycznej nie był artefaktem stosowanej dokładnej definicji, ponieważ czyniąc kryteria diagnostyczne bardziej rygorystycznymi, wymagał włączenia trzech klinicznych lub laboratoryjnych cech zamiast dwóch lub wykluczenia któregokolwiek z pięć kryteriów z zestawu nie miało wpływu na istotność statystyczną.
Mielodysplazja lub ostra białaczka szpikowa rozwinęła się u 10 pacjentów, 4 w grupie anagrelidu i 6 w grupie hydroksymocznika (Tabela 2). Mediana czasu przeżycia wyniosła 14 miesięcy po transformacji, a siedmiu pacjentów zmarło do września 2003. Zespół policytemii opracowany został u dwóch pacjentów (po jednym w każdej grupie), w wieku 3 i 49 miesięcy po włączeniu do badania.
Bezpieczeństwo i skutki uboczne
Liczba pacjentów, którzy wycofali się z przypisanego leczenia przed zamknięciem badania była wyższa w grupie anagrelidu niż w grupie hydroksymocznika (148 vs. 79, p <0,001) (tabela 3). Istotnie więcej pacjentów wycofało się z grupy anagrelid z powodu działań niepożądanych (88 vs. 43, P <0,001) lub z powodu pojawienia się punktu końcowego (szczególnie zawału mięśnia sercowego lub transformacji hematologicznej) lub poważnego zdarzenia niepożądanego (najczęściej niewydolność serca, poważna arytmia lub pancytopenia). Niższa stopa rezygnacji z leczenia hydroksymocznikiem była nadal widoczna, nawet gdy analiza była ograniczona do pacjentów, którzy wcześniej nie otrzymywali hydroksymocznika (P <0,001).
Wskaźniki zaburzeń sercowo-naczyniowych niezwąchowych (szczególnie kołatanie serca), zdarzenia żołądkowo-jelitowe (zwłaszcza biegunka i ból brzucha), obrzęk pozakomórkowy, bóle głowy i objawy konstytucjonalne były znacznie wyższe w grupie anagrelidu (Tabela 3)
[więcej w: ośrodek rehabilitacji dziennej, korekta oczu cena, zakład opiekuńczo pielęgnacyjny ]
[przypisy: doreta cena, poradnia chorób metabolicznych, nfz sanatoria lista oczekujących ]

0 thoughts on “Hydroksyurea w porównaniu z anagrelidem w nadpłytkowości zasadniczej wysokiego ryzyka ad 6”