Poniżej przedstawiamy wyniki badania Primromolocythemia Zjednoczonego Królestwa ds. Badań Medycznych, w którym porównywano hydroksymocznik plus kwas acetylosalicylowy z anagrelidem i aspiryną u pacjentów z niezbędną nadpłytkowością o wysokim ryzyku zakrzepicy. Metody
Badana populacja
Przeprowadziliśmy otwarte, randomizowane badanie porównujące hydroksymocznik plus kwas acetylosalicylowy z anagrelidem i aspiryną u pacjentów z niezbędną nadpłytkowością o wysokim ryzyku zdarzeń naczyniowych. Pacjenci byli uprawnieni, jeśli spełnili kryteria diagnostyczne nadpłytkowości samoistnej i byli narażeni na wysokie ryzyko zdarzeń zakrzepowych lub krwotocznych. Zarówno pacjenci ze świeżo zdiagnozowaną chorobą, jak i wcześniej leczeni pacjenci, którzy mieli co najmniej 18 lat, kwalifikowali się.
Do oceny niezbędnej nadpłytkowości wykorzystaliśmy kryteria diagnostyczne Grupy Badawczej Polikytemia 17. Dodatek Aneks (dostępny wraz z pełnym tekstem tego artykułu na stronie www.nejm.org) wymienia przyczyny wykluczenia pacjentów z badania. Pacjenci zostali zaklasyfikowani jako grupa wysokiego ryzyka, jeśli spełnili jedno lub więcej z następujących kryteriów: wiek co najmniej 60 lat; obecna lub poprzednia liczba płytek krwi w wysokości miliona na milimetr sześcienny lub więcej; historia niedokrwienia, zakrzepicy lub zatoru; krwotok spowodowany nadpłytkowością samoistną; nadciśnienie wymagające leczenia; i cukrzyca wymagająca podania środka hipoglikemizującego.
W Wielkiej Brytanii, Irlandii i Australii 815 pacjentów zostało losowo przydzielonych do jednego z badanych leków w 138 ośrodkach między 20 sierpnia 1997 r. A 15 sierpnia 2002 r. Sześciu pacjentów, po trzech w każdej grupie, było błędnie zdiagnozowanych jako mających podstawowe znaczenie. nadpłytkowość (dwóch pacjentów z przewlekłą białaczką szpikową, dwie z reaktywną trombocytozą, jedna z idiopatyczną mielofibrozą i jedna z czerwienicą prawdziwą); tych pacjentów wykluczono z analizy. Z pozostałych 809 pacjentów 404 losowo przydzielono do grupy otrzymującej hydroksymocznik plus kwas acetylosalicylowy, a 405 – do anagrelidu i kwasu acetylosalicylowego; pacjentów w obu grupach obserwowano przez medianę 39 miesięcy (zakres od 12 do 72). Tylko sześciu pacjentów straciło czas na obserwację, w tym cztery w wyniku emigracji. Pełne informacje uzupełniające były dostępne do ostatniej wizyty tych sześciu pacjentów. Instytucjonalne komisje ds. Etyki w każdym ośrodku zatwierdziły protokół badania, a pisemną świadomą zgodę uzyskano od wszystkich pacjentów.
Pacjenci, którzy zostali przypisani do otrzymania hydroksymocznika, zaczynali od 0,5 do g dziennie; osoby wyznaczone do otrzymania anagrelidu rozpoczęto w dawce 0,5 mg dwa razy na dobę. Następnie dawki dostosowano tak, aby utrzymać liczbę płytek krwi mniejszą niż 400 000 na milimetr sześcienny. Uważano, że leczenie zakończyło się niepowodzeniem u pacjentów, u których liczba płytek była nie mniejsza niż 600 000 na milimetr sześcienny po otrzymaniu przypisanej terapii przez co najmniej trzy miesiące; ci pacjenci opuścili to badanie. Wszyscy pacjenci otrzymywali aspirynę w dawce 75 mg na dobę (100 mg w Australii). Jeśli aspiryna była przeciwwskazana, stosowano alternatywne środki: dipirydamol u 13 pacjentów i klopidogrel u 4 pacjentów. Protokół zalecił opóźnienie wprowadzenia kwasu acetylosalicylowego u pacjentów z bardzo dużą liczbą płytek krwi.
Informacje zarejestrowane podczas każdej wizyty obejmowały zdarzenia zakrzepowe lub krwotoczne lub transformację do nowotworu, inne zdarzenia niepożądane, pełną morfologię krwi, pomiar śledziony i listę wszystkich innych leków, które pacjent otrzymywał.
[podobne: calcio forte, usg olsztyn prywatnie, rezonans szczecin ]
[patrz też: myconolak, usg kolana szczecin, echo serca łódź ]

0 thoughts on “Hydroksyurea w porównaniu z anagrelidem w nadpłytkowości zasadniczej wysokiego ryzyka ad”