Spośród 56 kobiet z bezobjawowym złuszczeniem HSV, wirus wyizolowano tylko z szyjki macicy u 10, zarówno z szyjki macicy i warg sromowych w 12, a tylko z warg sromowych w 34 (tabela 2). Noworodkowy HSV wystąpił u 2 na 10 niemowląt urodzonych przez matki, które zrywały tylko z szyjki macicy, u 4 z 12 niemowląt matek, które zostały usunięte z szyjki macicy i warg sromowych, oraz u z 34 niemowląt matek, które porzuciły tylko wargi sromowe (P <0,01 dla porównania częstości transmisji między matkami z wydzielaniem tylko z szyjki macicy i tych z wydzieleniem tylko z warg sromowych). Ogólnie rzecz biorąc, HSV wyizolowano z szyjki macicy sześciu z siedmiu matek z udokumentowanym zrzutem HSV we wczesnej fazie porodu, które urodziło zarażone dziecko. Siódme dziecko urodziło się matce z serologicznie udokumentowanym niepierwotnym pierwszym epizodem HSV-2, który miał HSV-2 wyizolowany z jej szyjki macicy cztery dni po porodzie, chociaż tylko hodowle z warg sromowych były pozytywne w momencie przyjęcia. Z 22 matek z HSV izolowanych z szyjki macicy, 5 miało serologiczny dowód pierwotnej pierwszej infekcji, 7 miało niepierwotny pierwszy epizod, a 10 miało reaktywację choroby. Powiązanie elektrod płodowo-skalpowych z przejęciem noworodkowej infekcji HSV
Elektrody z płodem-skalpem były nakładane na 8 z 10 niemowląt, które miały opryszczkę noworodkową. Wśród niemowląt, których matki otrzymywały HSV podczas porodu, u wszystkich 7, u których rozwinęło się noworodkowe HSV, użyto płodowych elektrod skalpowych, w porównaniu z 23 z 49 niemowląt (47 procent) narażonych na zakażone HSV wydzieliny podczas porodu, ale bez opryszczki u noworodków ( P <0,01). Gdy rozważano tylko niemowlęta z noworodkowym zakażeniem HSV-2, odpowiednie liczby wynosiły 5 z 5 w porównaniu z 20 z 45 (P = 0,05). Czas trwania pękniętych błon był podobny u 6 niemowląt, u których stosowano monitory płodu i głowy, u których później rozwinął się noworodkowy HSV i 22 niemowląt, które były eksponowane, ale pozostawały niezakażone (odpowiednio 8,9 i 10,3 godziny). Sześciu z siedmiu niemowląt urodzonych przez matki, które były dodatnie pod względem kulturowym w momencie porodu, również poddano infekcji szyjki macicy wywołanej HSV. Ze względu na związek między takim narażeniem a użyciem elektrod płodowo-czaszkowych, nie można było ocenić względnej niezależności tych dwóch czynników ryzyka dla nabycia noworodków HSV. Spośród czterech niemowląt z noworodkowym HSV, u których następnie stwierdzono zmiany skórne, zmiany na skórze głowy zostały odnotowane w jednym.
Wyniki u niemowląt z noworodkową infekcją HSV
Wszystkie niemowlęta z noworodkowym zakażeniem HSV były leczone.7 Spośród siedmiu noworodków z zakażeniem HSV-2, jeden miał chorobę rozsianą i zmarł, pięć miało zapalenie mózgu z lub bez udziału skóry, oczu lub błon śluzowych (tylko jeden z pięciu był normalne, a cztery miały umiarkowane lub poważne opóźnienia rozwojowe), a jedna miała zlokalizowaną infekcję spojówki i była rozwojowo normalna. Zatem tylko dwóch z siedmiu noworodków z HSV-2 było normalnie rozwojowych (Tabela 1). Wszystkie trzy niemowlęta z noworodkowym zakażeniem HSV-1 żyją w tym piśmie i są nienaruszone pod względem neurorozwojowym, w tym jedno urodzone przez matkę z bezobjawowym pierwotnym zakażeniem HSV-1 narządów płciowych. Ogólnie rzecz biorąc, z 10 noworodków z opryszczką noworodków, 5 jest neurorozwojowo normalnych w tym piśmie, a 5 zmarło lub jest niepełnosprawnych.
Dyskusja
Nasze badanie dostarcza kilku nowych obserwacji dotyczących szybkości transmisji i czynników ryzyka związanych z nabyciem noworodkowego zakażenia HSV
[patrz też: myconolak cena, doreta cena, rezonans szczecin ]

0 thoughts on “Infekcja wirusem noworodków, opryszczka zwykła w związku z bezobjawową infekcją matek w czasie porodu ad 5”