Ogólne wskaźniki bezobjawowego zaniku HSV przy porodzie wynosiły 0,32 procent dla HSV-2 i 0,03 procent dla HSV-1. Stawki bezobjawowego zrzucenia wyniosły 0,36 procent w szpitalu uniwersyteckim i 0,32 procent w szpitalu środowiskowym. Próbki surowicy do badania przeciwciał HSV były dostępne od 52 z 56 kobiet (93 procent). Osiemnaście kobiet (35 procent) miało serologiczne dowody na uzyskanie pierwszego epizodu opryszczki narządów płciowych w pobliżu początku porodu, a 34 (65 procent) miało serologiczne dowody bezobjawowej reaktywacji już utajonego zakażenia HSV narządów płciowych. Spośród 18 kobiet z pierwszym epizodem choroby 5 (1 z HSV-1 i 4 z HSV-2) wykazywało wirusologiczne i serologiczne objawy pierwotnej opryszczki narządów płciowych. Spośród 13 kobiet z niepierwotnym pierwszym epizodem HSV narządów płciowych we wczesnej fazie porodu 12 miało HSV-2 izolowany przy porodzie, miał tylko przeciwciała HSV-1 w próbce surowicy otrzymanej przy przyjęciu i serokonwersję do HSV-2 po porodzie, podczas gdy po wyizolowaniu HSV-1 przy dostarczaniu, miał przeciwciała HSV-2 w próbce surowicy do przyjmowania i serokonwersję do HSV-1 po porodzie. Wśród 34 kobiet z bezobjawową reaktywacją zakażenia HSV we wczesnej fazie porodu, 31 miało reaktywację zakażenia HSV-2 narządów płciowych i 3 narządów płciowych HSV-1. Spośród tych 34 kobiet, 21 (62 procent) zgłosiło nawracające owrzodzenia narządów płciowych, ale nie było żadnych oznak zmian w genitaliach lub objawach HSV w momencie wejścia do pokoju pracy, podczas gdy u 13 pacjentów nie stwierdzono zmian w genitaliach, ale miało HSV- 2 przeciwciała w początkowej próbce surowicy i zrzucają HSV-2 we wczesnej fazie porodu. HSV-2 wyizolowano od wszystkich czterech kobiet, dla których próbki surowicy nie były dostępne; dwie z tych czterech osób przedstawiły historię zgodną z obecnością HSV. Tak więc, spośród 54 kobiet, u których uzyskano zarówno wyniki historyczne, jak i serologiczne, 18 (33%) miało pierwszy epizod, a 36 – reaktywację zakażenia HSV. Wszystkie 56 matek pozytywnych na obecność kultur było w czasie porodu w pracy, a 44 (79 procent) miało dowody pęknięcia błon, gdy uzyskano hodowle HSV. Dostawy pochwy odbywały się w 43 z matek i cesarskie cięcie w 13 (23 procent); wszystkie cięcia cesarskie były dla wskazań położniczych. Częstość cięcia cesarskiego po rozpoczęciu spontanicznej porodu wynosiła 39 procent (7 z 18) u kobiet z pierwszym epizodem choroby w porównaniu z 16 procentami (6 z 38) u osób z reaktywacją opryszczki narządów płciowych.
Żaden z 56 pacjentów z bezobjawowym złuszczeniem HSV zgłaszał objawy sugerujące HSV na poziomie narządów płciowych lub miał zmiany zidentyfikowane przez lekarza prowadzącego badanie przy przyjęciu do jednostki pracy. Jednakże u ośmiu pacjentów stwierdzono zmiany genitalne podczas porodu. Wszystkie osiem z tych kobiet dostarczyło dzieciom waginę, a następnie uzyskało przeciwciała HSV-2 w próbce surowicy pobranej podczas rejestracji; żaden nie przekazał infekcji ich noworodkom (patrz poniżej). W bezpośrednim okresie połogu dodatkowe cztery kobiety miały zmiany na narządach płciowych.
Częstość występowania i szybkość transmisji noworodkowego zakażenia HSV
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka 10 niemowląt z zakażeniem nowonarodzonym opryszczką, według wyników matek HSV w wczesnej fazie porodu i innych zmiennych
[więcej w: poradnia chorób metabolicznych, usg kolana szczecin, mrukmed ]

0 thoughts on “Infekcja wirusem noworodków, opryszczka zwykła w związku z bezobjawową infekcją matek w czasie porodu cd”