Ostatnie badania wykazały, że większość niemowląt z noworodkowym wirusem opryszczki pospolitej (HSV) ma matki z subklinicznym zakażeniem genitalnym HSV z bezobjawowym zrzuceniem wirusa w momencie porodu.1 2 3 4 5 6 7 Nie wszystkie niemowlęta narażone na HSV w tym czasie Dostarczenie opryszczki noworodkowej 8 9 10 Opracowanie skutecznej strategii przerwania transmisji wirusa przez matkę-noworodka wymaga znajomości czynników ryzyka związanych z taką transmisją i dokładnej identyfikacji kobiet z bezobjawowym rozsiewaniem wirusa w momencie porodu. Przedstawiono wyniki prospektywnego badania 15 923 kobiet bez klinicznych dowodów opryszczki narządów płciowych przy przyjęciu do jednostki pracy, zaprojektowanych w celu określenia odsetka kobiet, które wylały HSV bezobjawowo we wczesnej fazie porodu oraz w celu określenia ryzyka noworodkowego HSV u ich noworodków. Metody
Wybór i rekrutacja pacjentów
Pomiędzy styczniem 1984 r. A czerwcem 1989 r. Wszystkie kobiety bez objawów lub zmian sugerujących HSV narządów płciowych, które były oceniane w salach przyjęć do pracy na Uniwersytecie w Waszyngtonie lub w powiązanym szpitalu prywatnej społeczności rutynowo miały hodowle HSV uzyskane z warg sromowych i szyjki macicy. Zewnętrzne hodowle narządów płciowych uzyskano przez wymaz ze sromu warg sromowych i minorowych oraz okolic okołostawowych i okołowialnych. Po wprowadzeniu wziernika Graves a, drugi wacik został użyty do uzyskania kultur z ectocervix, endocervix i fornices pochwowych. Cały personel został poinstruowany w tych procedurach, diagramy ilustracyjne zostały umieszczone w salach przyjęć, a personel badawczy dokonał przeglądu technik hodowli w obu szpitalach trzy razy w roku.
Ryc. 1. Ryc. 1. Częstość zakażeń opryszczką noworodkową u kobiet z bezobjawowym zrzuceniem wirusa w czasie porodu. Aby omówić system klasyfikacji chorób, zobacz rozdział Metody.
W okresie badania 18.630 kobiet pracowało, a następnie dostarczano je do dwóch badanych szpitali (ryc. 1). Hodowle genów HSV uzyskano w ciągu 48 godzin po porodzie dla 15 923 tych kobiet (85,5 procent). Kultury HSV nie uzyskano u pozostałych 2707 kobiet z powodów medycznych i położniczych, w tym z powodu zaawansowanej pracy, wydzielania osadu przy przyjęciu do jednostki pracy, aktywnego krwawienia z pochwy lub indukcji porodu w odstępie ponad 48 godzin wstęp i dostawa. Spośród 2707 pacjentów 18 odmówiło przeprowadzenia hodowli, a personel położniczy zaniedbał wykonanie ich w 113. Kobiety z rozpoznaną klinicznie aktywną infekcją opryszczki narządów płciowych zostały wyłączone z badania (co stanowi około 1,2 procent wszystkich dostaw w okresie badania) , podobnie jak kobiety przyjmowane do cięcia cesarskiego przed rozpoczęciem porodu.
Monitorowanie matek i niemowląt
Pacjenci zidentyfikowani jako rzucający HSV w chwili przyjęcia do jednostki pracy zostali odwołani i przesłuchani w ciągu 10 dni od porodu (mediana, 7). Hodowle HSV powtórzono, a początkową próbkę surowicy uzyskano do testów serologicznych HSV. Kolejne testy serologiczne HSV przeprowadzono sześć do ośmiu tygodni później. Niemowlęta również zostały przywołane i zbadane; Hodowle HSV uzyskano z nosogardła, spojówki, pępka i odbytnicy oraz z wszelkich otarć lub podejrzanych zmian chorobowych.
[hasła pokrewne: myconolak cena, olx bydgoszcz, badania okresowe w godzinach pracy ]

0 thoughts on “Infekcja wirusem noworodków, opryszczka zwykła w związku z bezobjawową infekcją matek w czasie porodu”