Jedna niespodzianka po drugiej

W raporcie Leeper i in. (Wydanie z 7 kwietnia), próbka z biopsji endomiokardialnej na ich figurach 2 i 3 pokazuje zmiany przewlekłe, w tym rozległe zwłóknienie, jak stwierdzili autorzy, ale nie potwierdza rozpoznania zapalenia mięśnia sercowego.
Ryc. 1. Aktywne zapalenie mięśnia sercowego składające się z śródmiąższowej infiltracji limfocytarnej z towarzyszącym uszkodzeniem miocytów. Najczęściej akceptowane kryteria histologiczne do diagnozy aktywnego zapalenia mięśnia sercowego 2 wymagają obecności nacieku zapalnego i związanego z tym uszkodzenia miocytów (ryc. 1). Zmiany miokardialne, w tym hipertrofia miocytów, zwyrodnienie i różne stopnie zwłóknienia mięśnia sercowego, są typowe dla procesu przewlekłego, takiego jak idiopatyczna kardiomiopatia rozrzedzona.33 Okazjonalna obecność limfocytów może być związana z obszarami zwłóknienia.4 Stosowanie kokainy mogło przyczynić się do wieloogniskowe zwłóknienie. Pacjenci z rozszerzoną kardiomiopatią mogą być poddani ostrej dekompensacji klinicznej bez wtórnego lub nakładającego się procesu patologicznego.
Staje się coraz bardziej oczywiste, że same deskrypty histologiczne mogą nie wystarczyć do pełnego scharakteryzowania zapalenia mięśnia sercowego. Jednak pomimo ograniczonej czułości i swoistości, biopsja endomiokardialna jest ważnym narzędziem diagnostycznym, szczególnie gdy wyniki są pozytywne. Ci z biopsji omawianych przez Leeper i współpracownicy nie są.
Gayle L. Winters, MD
Brigham and Women s Hospital, Boston, MA 02115
[email protected] org
Bruce M. McManus, MD, Ph.D.
University of British Columbia, Vancouver, BC V6Z 1Y6, Kanada
5 Referencje1. Leeper NJ, Wener LS, Dhaliwal G, Saint S, Wachter RM. Jedna niespodzianka po drugiej. N Engl J Med 2005; 352: 1474-1479
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Aretz HT, Billingham ME, Edwards WD, i in. Zapalenie mięśnia sercowego: definicja i klasyfikacja histopatologiczna. Am J Cardiovasc Pathol 1987, 1: 3-14
MedlineGoogle Scholar
3. Winters GL, McManus BM. Zapalenie mięśnia sercowego. W: Silver MD, Gotlieb AI, Schoen FJ, wyd. Patologia układu sercowo-naczyniowego. 3 ed. Nowy Jork: Churchill Livingstone, 2001: 256-84.
Google Scholar
4. Tazelaar HD, Billingham ME. Leukocytowe nacieki w idiopatycznej rozszerzonej kardiomiopatii: źródło nieporozumień z aktywnym zapaleniem mięśnia sercowego. Am J Surg Pathol 1986; 10: 405-412
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
5. Tazelaar HD, Karch SB, Stephens BG, Billingham ME. Kokaina i serce. Hum Pathol 1987; 18: 195-199
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
Leeper i in. nie wspominaj o testowaniu reakcji łańcuchowej polimerazy (PCR) na genomy wirusowe w materiale endomiokardialno-biopsyjnym. Takie badania mogły dostarczyć cennych dodatkowych informacji w diagnostyce różnicowej kardiomiopatii rozstrzeniowej. Tam, gdzie pozwalają na to zasoby, ważne jest, aby osoby wykonujące cewnikowanie i biopsję mięśnia sercowego w podejrzeniu zapalenia mięśnia sercowego rozważyły specjalne postępowanie z tkanką w celu ukończenia badania wirusowego PCR, ponieważ kryteria Dallas1 dla diagnozy czynnego lub granicznego zapalenia mięśnia sercowego są niewystarczająco wrażliwe na potwierdzić rozpoznanie limfocytarnego zapalenia mięśnia sercowego, kardiomiopatii zapalnej lub obu w wielu przypadkach.
James D Fett, MD, MPH
Hôpital Albert Schweitzer, Deschapelles, Haiti
[email protected] com
Odniesienie1. Aretz HT, Billingham ME, Edwards WD, i in. Zapalenie mięśnia sercowego: definicja i klasyfikacja histopatologiczna. Am J Cardiovasc Pathol 1987, 1: 3-14
MedlineGoogle Scholar
Odpowiedź
Autorzy i koledzy odpowiadają: Kryteria Dallas dotyczące diagnostyki mikroskopowej zapalenia mięśnia sercowego, do których odwołują się Winters i McManus, zostały skrytykowane za niską wrażliwość i słabą zgodność wyników dla poszczególnych uczestników.1 Częścią problemu jest szerokie spektrum aktywności zapalenie mięśnia sercowego. Figury Wintersa i McManusa, które wyraźnie pokazują florystyczne zapalenie, znajdują się na jednym końcu spektrum. Z drugiej strony uważamy, że rzadki naciek limfocytarny pacjenta i rzadsze uszkodzenie miocytów są bardziej typowe.2 W świetle tego uważamy, że wyniki biopsji są postrzegane w kontekście głębokiego ostrego pogorszenia stanu pacjenta (z dynamicznymi zmianami elektrokardiograficznymi). i szybko rosnące poziomy troponin) i kliniczne odbicie, są zgodne z obecnością aktywnego zapalenia mięśnia sercowego, być może nakładanego na przewlekły proces.
Biorąc pod uwagę braki w strategiach opartych na histologii, doceniamy uwagi Fetta dotyczące PCR. Chociaż początkowo nękane problemami technicznymi i zmienną wrażliwością, zagnieżdżony PCR staje się ważnym i niezawodnym narzędziem w identyfikacji przyczynowych czynników wirusowych w ostrym zapaleniu mięśnia sercowego. Ostatnie postępy umożliwiają obecnie wykrywanie trwającej replikacji wirusa, co może pomóc w skierowaniu terapii antywirusowej i identyfikacji enterowirusa w mięśniu sercowym, co było związane ze złym rokowaniem. 3.4 W miarę poprawy standaryzacji testu i charakterystyki testu oraz znaczenia obecności wirusa w mięśniu sercowym jest lepiej zdefiniowane, zastosowanie PCR prawdopodobnie stanie się standardowym podejściem do diagnozy ostrego zapalenia mięśnia sercowego.
Nicholas J. Leeper, MD
Philip Ursell, MD
Robert M. Wachter, MD
University of California, San Francisco, San Francisco, CA 94143-0120