Trzyletnie wskaźniki całkowitego przeżycia (a nie ostateczny punkt końcowy) wynosiły odpowiednio 81,3 procent i 77,6 procent w grupie otrzymującej kapecytabinę i fluorouracyl plus leukoworyna (p = 0,05). Analizy wielowymiarowe
Zawarte w prospektywnie zaplanowanych analizach na wielu odmianach były potencjalnie istotne czynniki (tj. Leczenie, wiek, płeć, stan węzłowy, czas od zabiegu chirurgicznego do randomizacji, podwyższony poziom antygenów rakowo-płodowych) zidentyfikowane w poprzednich badaniach. 5,6,11 Analizy wykazały, że leczenie za pomocą kapecytabina miała statystycznie istotny wpływ na przeżycie wolne od choroby (współczynnik ryzyka, 0,826, przedział ufności 95%, 0,709 do 0,962, P = 0,01) i całkowity czas przeżycia (współczynnik ryzyka, 0,788, przedział ufności 95%, 0,643 do 0,964; P = 0,02) w porównaniu z leczeniem fluorouracylem i leukoworyną. Analizy eksploracyjne sugerowały, że różnica między wynikami analiz wieloczynnikowych a nieskorygowaną analizą skuteczności była spowodowana niewielką nierównowagą w wyjściowych poziomach antygenu rakowo-płodowego i stopniem zaangażowania węzłów, co sprzyjało grupie fluorouracyl-plus-leukoworyna. Inne istotne zmienne związane z poprawionym czasem przeżycia wolnego od choroby w analizach wieloczynnikowych obejmowały płeć żeńską (współczynnik ryzyka, 0,764, przedział ufności 95%, 0,653 do 0,893), stadium choroby N1 (współczynnik ryzyka, 0,583, przedział ufności 95 procent, 0,497 do 0,683 ) oraz normalne poziomy antygenów rakowo-płodowych (współczynnik ryzyka, 0,389, przedział ufności 95%, 0,312 do 0,485).
Analizy podgrup
Rycina 2. Rycina 2. Analiza podgrup pod kątem przeżycia wolnego od choroby w grupie otrzymującej kapecytabinę w porównaniu z grupą Fluorouracyl-plus-leukoworyną (populacja, która ma być celem leczenia). Brak danych dotyczących poziomu antygenu rakowo-płodowego (CEA) u 159 pacjentów, którzy nie zostali w związku z tym uwzględnieni w analizie tej zmiennej. ITT oznacza zamiar leczenia, N węzła i górnej granicy normy.
Analiza podgrup przeżycia wolnego od choroby wykazała stałą tendencję do korzystania z kapecytabiny w porównaniu z fluorouracylem i leukoworyną wśród podgrup klasyfikowanych zgodnie z czynnikami prognostycznymi, które były stosowane w analizie wieloczynnikowej (ryc. 2).
Leczenie
Średnia liczba otrzymanych cykli chemioterapii (podczas planowanego 24-tygodniowego kursu) wynosiła osiem w grupie kapecytabiny i sześć w grupie fluorouracyl-plus-leukoworyna. Osiemdziesiąt trzy procent pacjentów w grupie kapecytabiny i 87 procent w grupie z fluorouracylem i leukoworyną zakończyło leczenie zgodnie z planem. Średnia podana intensywność dawki wynosiła 93 procent planowanej dla kapecytabiny i 92 procent planowanej dla fluorouracyl plus leukoworyna. U 57% pacjentów otrzymujących kapecytabinę i 52% pacjentów otrzymujących fluorouracyl i leukoworynę, dawka badanego leku wymagała modyfikacji (w przypadku opóźnienia, zmniejszenia dawki lub przerwania leczenia). U podobnej liczby pacjentów otrzymujących kapecytabinę lub fluorouracyl oraz leukoworynę, wymagana dawka zmniejszyła się odpowiednio o 42 procent i 44 procent. W przypadku kapecytabiny wymagane były większe przerwy (15% w stosunku do 5%) i opóźnienia (46% vs. 29%)
[hasła pokrewne: apteka dr max rzeszów, badanie rezonansem magnetycznym cena, badanie inr cena ]
[przypisy: apteka dr max rzeszów, myconolak cena, olx krzeszowice ]