Jeśli pacjenci z III stadium choroby są izolowani od bardziej mieszanej populacji w badaniu INT-0089, 8, które jest jedynym innym badaniem o podobnej wielkości przy użyciu tego schematu, trzyletnia przeżywalność bez choroby (63 procent) jest podobna do że w grupie otrzymującej reżim Mayo Clinic w obecnym badaniu. Znacznie mniejsza częstość występowania i opóźnione pojawienie się działań toksycznych stopnia 3 lub 4 związanych z fluoropirymidyną z kapecytabiną w porównaniu z fluorouracylem i leukoworyną popiera korzystne dane dotyczące bezpieczeństwa zgłaszane w odniesieniu do pacjentów z chorobą przerzutową.26 Ogólnie, odnotowano znacznie mniejsze występowanie neutropenii i zapalenie jamy ustnej i mniejsze nudności, wymioty, łysienie i biegunka w leczeniu adjuwantowym i z przerzutami z kapecytabiną.26 Częstość występowania zespołu ręki i stopy stopnia 3 była jednak znacznie wyższa w przypadku kapecytabiny niż w przypadku fluorouracylu i leukoworyny. Większa liczba opóźnień i przerw w leczeniu w grupie otrzymującej kapecytabinę odzwierciedlała schemat podawania doustnego dwa razy na dobę. Ważnym elementem tego podejścia jest kształcenie pacjentów, aby rozpoznali toksyczne skutki stopnia 2. lub wyższego i natychmiast przerywali leczenie.
Międzynarodowe badanie wieloośrodkowe dotyczące oksaliplatyny / 5-fluorouracylu / leukoworyny w badaniu adiuwantowym w leczeniu raka okrężnicy (lepiej znane jako MOSAIC) wykazało, że dodanie oksaliplatyny do wlewu fluorouracylu plus leukoworyny zapewnia 23-procentowe zmniejszenie ryzyka nawrotu, co jest znaczącym i klinicznie znacząca korzyść.27 Analiza danych dotyczących przeżycia jest przedwczesna, ale metaanaliza stosowania adiuwantowego fluorouracylu wykazała, że przeżycie wolne od choroby jest przewidywalne dla całkowitego przeżycia.28 Bezpieczeństwo podawanego wlewu fluorouracylu, leukoworyny i oksaliplatyny było akceptowalna, ale obwodowa neuropatia, mielosupresja i zaburzenia żołądkowo-jelitowe były znacznie częstsze u osób otrzymujących oksaliplatynę niż u tych, które otrzymywały podawany w infuzji fluorouracyl plus samą leukoworynę.
Badanie X-ACT pokazuje, że kapecytabina jest co najmniej odpowiednikiem schematu fluorouracyl i leukoworyny Mayo Clinic u pacjentów w wieku poniżej 70 lat i osób w wieku 70 lat lub starszych. W tych podgrupach utrzymano również przewagę bezpieczeństwa kapecytabiny nad fluorouracylem i leukoworyną.29 Nasze wyniki wspierają kapecytabinę jako alternatywę dla fluorouracylu i leukoworyny w leczeniu adjuwantowym raka okrężnicy. Kapecytabina lub leczenie oparte na oksaliplatynie należy rozważyć u wszystkich pacjentów wymagających leczenia adjuwantowego w przypadku raka okrężnicy.
[hasła pokrewne: stomatologia bemowo, proteza częściowa osiadająca, usg kolana szczecin ]
[hasła pokrewne: olx bydgoszcz, rezonans magnetyczny wrocław cena, olx chodziez ]

0 thoughts on “Kapecytabina jako leczenie uzupełniające w przypadku raka okrężnicy w stadium III ad 8”