3 tygodnie ago

width=300Pneumokokowe zapalenie opon mózgowych jest zwykle związane z powikłaniami wewnątrzczaszkowymi. Przedstawiamy przypadek pneumokokowego zapalenia opon mózgowych, prowadzącego do częściowej utraty wzroku w lewym oku, wtórnego do powikłań naczyniowych.

62-letnia Afroamerykanka z historią raka piersi i niedoczynnością tarczycy skarżyła się na zaburzenia psychiczne, ból szyi, ból głowy i dysfazję. Objawy życiowe wykazały temperaturę 98,1 ° F w stopniach Celsjusza 36,7, tętno 75 uderzeń na minutę, ciśnienie krwi 154/72 mm Hg, częstość oddechów 16 na minutę i nasycenie 100% w powietrzu pokojowym. Podczas badania fizykalnego sztywność karku była pozytywna, a źrenice były równe i reagowały na światło. Tomografia komputerowa z tomografią komputerową (CT) bez kontrastu wykazała brak ostrych wyników wewnątrzczaszkowych, z wyjątkiem częściowego zmętnienia prawostronnych komórek powietrznych. Wykonano nakłucie lędźwiowe, a analiza płynu mózgowo-rdzeniowego wykazała mętny charakter z liczbą białych krwinek 263 / mm3 z 94% komórkami polimorficznymi, glukozą <10 mg / dl i całkowitym białkiem 368 mg / dl. Płyn mózgowo-rdzeniowy Phadebact był dodatni dla zapalenia płuc wywołanego Streptococcus. Leczenie  rozpoczęto od podania wankomycyny, ceftriaksonu i deksametazonu. Następnie, posiew krwi i hodowla płynu mózgowo-rdzeniowego były pozytywne dla zapalenia płuc w przebiegu S z wrażliwością na penicylinę. Antybiotyki zostały obniżone tylko do ceftriaksonu.

W trakcie leczenia pacjentka skarżyła się na niewyraźne widzenie w lewym oku. Przeprowadzono konsultację okulistyczną. Ocena okulistyczna wykazała ostrość widzenia 20/100 w prawym oku i 20/200 lewe oko bez szkieł, ruchy pozagałkowe były nienaruszone, ciśnienie śródgałkowe 16 mm Hg, a rozszerzone badanie oczu z oftalmoskopem nie wykazało nieprawidłowości. Badanie CT mózgu bez kontrastu powtórzono i nie wykazano ostrych wyników wewnątrzczaszkowych z wyjątkiem prawidłowego wysięku z komórek sutkowych. Deksametazon został zatrzymany po 4 dniach, a ceftriakson podawano przez 7 dni.
[patrz też: rezonans szczecin, dział lecznictwa uzdrowiskowego, badania okresowe w godzinach pracy ]

0 thoughts on “Lekcja, której można się nauczyć w przypadku zapalenia płuc wywołanego przez pneumokoki: Czasami zmniejszenie dawki jest bardziej szkodliwe cz. 1”

1. Mój mąż prawie pięć lat temu miał udar niedokrwienny połowiczny prawostronny.