width=300Pacjentka została wypisana do domu z zaleceniem przyjmowania 400 mg moksyfloksacyny doustnie przez kolejne 3 dni. W dwa dni po wypisaniu pacjentkę ponownie przyjęto z dolegliwościami związaneymiz nudnościami, zawrotami głowy, niewyraźnym widzeniem w lewym oku. Obrazowanie rezonansu magnetycznego (MRI) z kontrastem i bez kontrastu było uporządkowane i wykazało prawostronne zapalenie otomastoidalne, prawostronny podtwardówkowy ropień, częściowo zakrzepowy zakrzep w prawej zatoce poprzecznej i sigmoidalnej, częściowo zakrzepła lewostronna żyła oczna, wiele rozproszonych obszarów ostrego zawału w obustronnych płatach czołowych i ogniskowe okołostomatyczne wzmocnienie lewego nerwu wzrokowego. Leczenie rozpoczęto od podania ceftriaksonu w celu usunięcia zakażenia i heparyny w celu leczenia przeciwzakrzepowego. Zapalenie Otomastoidy leczono wstawką w rurce przelotowej. Pacjentka została wypisana do domu na dożylnym ceftriaksonie i doustnej warfarynie. Po obserwacji ambulatoryjnej nieostre widzenie w lewym oku utrzymywało się.

Pneumokoki są najczęstszą przyczyną bakteryjnego zapalenia opon mózgowych na świecie. W badaniu z udziałem 87 dorosłych pacjentów z pneumokokowym zapaleniem opon mózgowo-rdzeniowych powikłania wewnątrzczaszkowe wystąpiły u 74,7% populacji, zakrzepica żył mózgowych wystąpiła u 9,2% i wystąpił niedokrwienie tętnicze. w 21,8% . Właściwe obrazowanie jest bardzo ważne w diagnozowaniu powikłań wewnątrzczaszkowych u pacjenta z bakteryjnym zapaleniem opon mózgowych. Angiografia rezonansu magnetycznego jest bardziej specyficzna dla diagnozowania powikłań, takich jak mózgowa zakrzepica żylna. Jeśli pacjent nie może przejść badania MRI, do oceny można wykorzystać wenografię CT. Ponadto, CT wzmocnione kontrastem może być bardziej wartościowe, ponieważ może wykazywać pewne pośrednie objawy zakrzepicy żył mózgowych.

Przypadek ten podkreśla znaczenie rozpoznawania objawów powikłań wewnątrzczaszkowych i stosowania odpowiednich technik obrazowania w celu ich wczesnej diagnozy w celu uniknięcia dalszych komplikacji.
[więcej w: olx bydgoszcz, rezonans magnetyczny wrocław cena, olx chodziez ]

0 thoughts on “Lekcja, której można się nauczyć w przypadku zapalenia płuc wywołanego przez pneumokoki: Czasami zmniejszenie dawki jest bardziej szkodliwe cz. 2”

1. [..] Oznaczono ponizsze tresci z artykulu oryginalnego: klinika stomatologiczna warszawa[…]