Skip to content

Propozycja powszechnego pokrycia

3 miesiące ago

872 words

Cztery przemyślane fragmenty z 24 marca 2001 r. Zwracają uwagę na potrzebę powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego i problemów finansowych, które należy rozwiązać. Dwa artykuły Sondażowe, autorstwa Emanuela i Fuchsa1 oraz Mongana i Lee, 2 stwierdzają, że wymagane są wyższe podatki federalne, ale żaden z nich nie sugeruje ujednoliconego planu ubezpieczeniowego, który zastąpiłby obecny kosztowny zestaw uprawnień rządowych i wielu planów dla zysku, i nie bierze pod uwagę możliwość zmiany organizacji praktyki lub systemu wynagradzania lekarzy w celu obniżenia kosztów i poprawy jakości opieki. Takie poważne reformy mogą nie być teraz możliwe z politycznego punktu widzenia, ale to, co stanie się, jeśli cały system zacznie implodować, to nikt nie zgadnie. Mongan i Lee mają zatem rację, zachęcając lekarzy do zaangażowania się w te problemy teraz, zanim kryzys finansowy stanie się znacznie gorszy.
Arnold S. Relman, MD
Harvard Medical School, Boston, MA 02115
4 Referencje1. Emanuel EJ, Fuchs VR. Kupony na opiekę zdrowotną – propozycja powszechnego pokrycia. N Engl J Med 2005; 352: 1255-1260
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Mongański JJ, Lee TH. Czy naprawdę zależy nam na szerokim dostępie do opieki zdrowotnej. N Engl J Med 2005; 352: 1260-1263
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Weissman JS. Problem z nieskompensowaną opieką szpitalną. N Engl J Med 2005; 352: 1171-1173
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
4. Kronick R. Finansowanie opieki zdrowotnej – znalezienie pieniędzy jest trudne, a wydatkowanie pieniędzy jest jeszcze trudniejsze. N Engl J Med 2005; 352: 1252-1254
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
Plan voucherów zdrowotnych przedstawiony przez Emanuela i Fuchsa jest innowacyjną alternatywą dla naszej obecnej metody finansowania opieki zdrowotnej, ale można by argumentować, że wpada w autorską pułapkę stopniowej reformy , a nie poważną operację. Kupony zmieniłyby koszty ubezpieczenia od pracodawców na konsumentów, nie ograniczając nadmiernych kosztów administracyjnych, jakie stwarza nasz prywatny system ubezpieczeń. Ustanowienie proponowanej Federalnej Rady ds. Zdrowia, Instytutu Technologii i Oceny Skutków oraz organów zajmujących się korektą ryzyka i administrowaniem podatku od wartości dodanej (VAT) zwiększyłoby koszty. Koszty administracyjne prywatnych systemów ubezpieczeń są ponad dwukrotnie wyższe niż w przypadku programów publicznych1; drastyczne ograniczenie tych kosztów poprzez regulację branży ubezpieczeniowej spowolniłoby presję na wzrost kosztów opieki zdrowotnej ogółem. Reinwestycja w wydatkach administracyjnych uwolniłaby finanse na opiekę nad pacjentem i rozwój infrastruktury systemowej, pozwalając nam zbliżyć się do powszechnego zasięgu. Słusznie powinniśmy skoncentrować się na kontroli kosztów jako pierwszym kroku reformy. W przeciwnym razie moglibyśmy otworzyć się na jeszcze bardziej gwałtowny wzrost wydatków na opiekę zdrowotną.
Jennifer M. Hinkel, mgr inż.
932 Rye Valley Dr., Meadowbrook, PA 19046
jennifer. [email protected] org
Odniesienie1. Davis K, Cooper BS. Amerykańska opieka zdrowotna: dlaczego tak kosztowne. Zeznanie przed podkomisji senackiej, 11 czerwca 2003 r. (Dostęp do 16 czerwca 2005 r., Http://www.cmwf.org/usr_doc/davis_senatecommitteetestimony_654.pdf.)
Google Scholar
Odpowiedź
Drs Emanuel i Fuchs odpowiadają: Zgadzamy się z dr. Relmanem na temat potrzeby zreformowania systemu opieki zdrowotnej. Uniwersalny system bonów, który proponujemy, zrobiłby to właśnie nie za sprawą rozporządzenia lub zachęty, ale poprzez zmianę zachęt dla lekarzy i szpitali. Doświadczenia ostatnich 40 lat pokazały, że reforma finansów jest niezbędnym warunkiem wstępnym dla powszechnych zmian w organizacji i świadczeniu opieki. Zachęty muszą być bardziej spójne i muszą zapewniać zarówno finansowe, jak i zawodowe uzasadnienie wprowadzenia elektronicznej dokumentacji medycznej, wytycznych dotyczących praktyki, przedłużaczy lekarzy (np. Lekarzy pielęgniarki i asystentów lekarza), formuł leków i innych mechanizmów poprawić jakość i obniżyć koszty. Dlatego uważamy, że reforma finansowania musi poprzedzać reforma systemu.
Zgadzamy się z panią Hinkel, że koszty administracyjne powinny zostać zmniejszone. System bonów pozwoliłby na to poprzez wyeliminowanie miliardów dolarów przeznaczonych na administrację Medicaid i innych ubezpieczonych na różne sposoby ubezpieczenia, zwłaszcza przez wyeliminowanie kosztownych oznaczeń uprawnień. Dodatkowe miliardy zostałyby zaoszczędzone dzięki wyeliminowaniu ubezpieczenia pracodawcy. System kuponów wprowadziłby konsolidację ponad 1000 zakładów ubezpieczeń zdrowotnych, które szukałyby interesów od milionów pracodawców i kosztowałyby roczne negocjacje kontraktów – kolejna oszczędność kosztów administracyjnych.
Jednak nie wszystkie koszty administracyjne są nieekonomiczne. Systematyczna technologia i ocena wyników obejmują koszty administracyjne, które są niezbędne do sprawnego funkcjonowania systemu, który zapewnia opłacalną i wysokiej jakości opiekę. Jedną z największych wad obecnego systemu opieki zdrowotnej jest to, że nie monitorujemy jakości opieki faktycznie świadczonej większości pacjentów. Koszty administracyjne są tym, co musimy zapłacić za informacje niezbędne do ustalenia, co działa i jakie interwencje są warte swojej ceny. Korekta ryzyka wiąże się również z kosztami administracyjnymi, ale przyczynia się także do istotnego celu, jakim jest zapobieganie zbieraniu wiśni i upuszczaniu cytryny . Takie wydatki są warte zachodu, podobnie jak koszty administracyjne, które zmniejszają ukryte koszty oszustw i nadużyć.
Propozycja kuponu nie jest panaceum, ale wspiera szeroko uzgodnione cele powszechnego zasięgu, ulepszenia w organizacji i świadczeniu opieki oraz zmniejszenie kosztów administracyjnych w sposób zgodny z podstawowymi wartościami amerykańskimi.
Ezekiel J. Emanuel, MD, Ph.D.
Projekt Posterity, Chicago, IL 60645
Victor R. Fuchs, Ph.D.
Stanford University, Stanford, CA 94305
[hasła pokrewne: apteka dr max rzeszów, proteza częściowa osiadająca, usg kolana szczecin ]
[podobne: rezonans szczecin, dział lecznictwa uzdrowiskowego, badania okresowe w godzinach pracy ]

0 thoughts on “Propozycja powszechnego pokrycia”