Terapia resynchronizująca serca w niewydolności serca

1 miesiąc ago

Dobrze zaprojektowane badanie mające na celu wykazanie wpływu resynchronizacji serca na śmiertelność wśród pacjentów z dyssynchronią serca, badanie resynchronizacji niewydolności serca (CARE-HF) (wydanie z 14 kwietnia), wykazało poprawę jakości życia i przeżycia daleko poza oczekiwane. Pozostaje pytanie, czy ci pacjenci powinni otrzymać kombinowane urządzenie z możliwościami kardiowersji i defibrylacji.2
Wnioski z randomizowanego badania są bardzo wrażliwe na cechy badanej populacji. W CARE-HF u 62% pacjentów występowała kardiomiopatia niedokrwienna. Ten wysoki odsetek podnosi kwestię uogólnienia wyników. W niedawnej metaanalizie pacjentów z kardiomiopatią niezioboczną Desai i wsp.3 stwierdzili, że stosowanie wszczepialnych defibrylatorów zmniejsza śmiertelność. Jednak ich wnioski opierały się częściowo na analizach podgrup, które są mniej wiarygodne niż analizy prawdziwie randomizowanych grup badawczych. Żadne z badań, które koncentrowały się na pacjentach z kardiomiopatią niezioboczną, wykazało znaczące zmniejszenie umieralności.3
Dlatego imponujący efekt zaobserwowany w badaniu CARE-HF może nie zostać poprawiony przez dodanie defibrylatora u pacjentów z kardiomiopatią. Odwrotnie, wpływ resynchronizacji na śmiertelność u pacjentów z kardiomiopatią niedokrwienną pozostaje wątpliwy.
Gilbert A. Kirkorian, MD
Hôpital Louis Pradel, 69677 Bron, Francja
gilbert. [email protected] fr
3 Referencje1. Cleland JGF, Daubert JC, Erdmann E, i in. Wpływ resynchronizacji serca na zachorowalność i śmiertelność w niewydolności serca. N Engl J Med 2005; 352: 1539-1549
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Jarcho JA. Resynchronizacja skurczu komorowego w niewydolności serca. N Engl J Med 2005; 352: 1594-1597
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Desai AS, Fang JC, Maisel WH, Baughman KL. Wszczepialne defibrylatory do zapobiegania śmiertelności u pacjentów z kardiomiopatią bez niedokrwienia: metaanaliza randomizowanych kontrolowanych badań klinicznych. JAMA 2004; 292: 2874-2879
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
W przełomowym badaniu CARE-HF badacze stwierdzili, że stymulacja dwukomorowa poprawia wyniki u pacjentów z dyssynchronią serca. To stwierdzenie jest mylące, ponieważ tylko pacjenci z czasem trwania QRS od 120 do 149 ms musieli mieć echokardiograficzne dowody dyssynchronii, a ta podgrupa stanowiła zaledwie 11 procent całkowitej populacji badanej.1 Zatem obecność dyssynchronii nie była Warunek wstępny w większości pacjentów w tym badaniu, ani nie był warunkiem wstępnym w żadnym innym ważnym badaniu, takim jak porównanie terapii lekarskiej, stymulacji i defibrylacji w niewydolności serca (COMPANION), próbie2 lub Multicenter InSync Randomized Clinical Evaluation (MIRACLE) .3 W przyszłości echokardiografia może rzeczywiście odgrywać rolę w rozpoznawaniu pacjentów, którzy nie będą mieli odpowiedzi na stymulację dwukomorową, ale jak dotąd żaden marker nie został powszechnie uznany za zdolny do tego. W międzyczasie błędem byłoby odmawiać pacjentom spełniającym standardowe kryteria stymulacji dwukomorowej potencjalnie wartościowej terapii4 na podstawie możliwości, że mogą nie mieć echokardiograficznych dowodów dyssynchronii.
Haran Burri, MD
Uniwersyteckie Szpitale w Genewie, 1206 Genewa, Szwajcaria
haran. [email protected] ch
4 Referencje1 Cleland JG, Daubert JC, Erdmann E, i in. Wyjściowa charakterystyka pacjentów rekrutowanych do badania CARE-HF. Eur J Heart Fail 2005; 7: 205-214
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Bristow MR, Saxon LA, Boehmer J, i in. Terapia resynchronizująca serca z lub bez wszczepialnego defibrylatora w zaawansowanej przewlekłej niewydolności serca. N Engl J Med 2004; 350: 2140-2150
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Abraham WT, Fisher WG, Smith AL, i in. Resynchronizacja serca w przewlekłej niewydolności serca. N Engl J Med 2002; 346: 1845-1853
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
4. Gregoratos G, Abrams J, Epstein AE i in. Aktualizacja wytycznych ACC / AHA / NASPE 2002 dotyczących wszczepiania rozruszników serca i urządzeń antyarytmicznych: streszczenie artykułu: raport grupy zadaniowej American College of Cardiology / American Heart Association na temat wytycznych w praktyce (Komitet ACC / AHA / NASPE do aktualizacji wytycznych dotyczących stymulatora z 1998 r.) ). Circulation 2002; 106: 2145-2161
Crossref MedlineGoogle Scholar
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają: Dr Burri sugeruje, że obecne kryteria pomiaru dyssynchronii serca są w zasadzie niesprawdzone w badaniach klinicznych, a zatem nie są wystarczające do selekcji pacjentów do terapii resynchronizującej serce. Taka interpretacja istniejących danych jest poprawna, ale wąska. Podobnie jak w przypadku wszystkich badań klinicznych, pozostają ważne pytania, nawet jeśli wyniki są jasne.
Stymulacja przedsionkowo-komorowa jest klinicznie skuteczna u pacjentów z dużą częstością występowania dyssynchronii i wydaje się być nieco bardziej skuteczna u osób z echokardiograficznym dowodem mechanicznego opóźnienia międzykomorowego, podczas gdy konwencjonalna stymulacja prawej komory jest związana z niekorzystnym wynikiem u pacjentów z niewydolnością serca.2 Te rozważania skutecznie wykluczyć mechanizmy inne niż resynchronizacja, za pomocą których stymulacja może wywoływać korzyści. Wielu, ale nie wszystkich, pacjentów z czasem trwania QRS dłuższym niż 149 ms, korzystało z terapii resynchronizującej serce w badaniu CARE-HF. Oczywiście, znacznie więcej można się dowiedzieć na temat pomiaru dyssynchronii serca, aby zapewnić optymalne wykorzystanie terapii resynchronizującej serce, ale ostatecznie jest to dyssynchronia serca, a nie szeroki odstęp QRS, który jest celem leczenia. Obawy dr Burri dotyczące adekwatności obecnych miar dyssynchronii są uzasadnione. Praktyczne i niezawodne sposoby oceny dyssynchronii będą wymagane do identyfikacji pacjentów z mniej nasilonymi objawami, którzy mogą skorzystać z tej technologii.
Dr Kirkorian sugeruje, że pacjenci z chorobą niedokrwienną serca mogli nie odnosić korzyści z terapii resynchronizującej serce. W badaniu CARE-HF ponad 40 procent pacjentów losowo przydzielonych do terapii resynchronizującej serca miało określoną chorobę wieńcową, a dodatkowo 25 procent choroby wieńcowej nie zostało wykluczone.3 Nie było dowodów na niejednorodność wyników pomiędzy pacjentami z chorobą niedokrwienną serca i bez niej. Jest prawdopodobne, że istnieje podgrupa pacjentów z rozległym bliznowaceniem mięśnia sercowego, u których resynchronizacja nie jest satysfakcjonująca, ale dla wielu pacjentów z chorobą niedokrwienną serca i dyssynchronią resynchronizacja resynchronizacyjna wydaje się skuteczna. Nie ma dowodów na to, że względne korzyści z wszczepialnego defibrylatora różnią się w zależności od obecności lub braku choroby niedokrwienne
[podobne: stomatologia bemowo, dział lecznictwa uzdrowiskowego, echo serca łódź ]
[hasła pokrewne: poradnia małżeńska kraków, procto hemolan control, mrukmed ]

0 thoughts on “Terapia resynchronizująca serca w niewydolności serca”