Proces został zatwierdzony przez North West Multi-Centre Research Ethics Committee oraz lokalną komisję ds. Etyki badawczej dla każdego ośrodka. Wszyscy pacjenci wyrazili pisemną świadomą zgodę. Wybór pacjenta
Pacjenci byli rekrutowani od 22 sierpnia 1995 r. Do 24 września 1999 r. Wszystkie nowe wszczepienia stymulatora zostały zarejestrowane, a rejestracja próbna. Kwalifikujący się pacjenci byli w wieku 70 lat lub starsi i zaplanowali pierwsze wszczepienia stymulatora w blok przedsionkowo-komorowy o wysokim stopniu złośliwości (tj. Drugiego stopnia lub całkowite). Kryteria wykluczenia obejmowały przewlekłe ustalone migotanie przedsionków, niewydolność serca klasy IV w NYHA (New York Heart Association), zaawansowane zaburzenia funkcji poznawczych, całkowity brak ruchu i zaawansowany nowotwór (oczekiwana długość życia krótsza niż jeden rok). Pacjenci z przetrwałym migotaniem przedsionków trwającym krócej niż trzy miesiące byli uprawnieni, jeśli podczas rejestracji zostali poddani kardiowersji i mieli normalny rytm zatokowy.
Zbieranie danych, losowanie, wszczepianie i programowanie
Wyjściowe cechy demograficzne i kliniczne pacjentów zostały zarejestrowane przez lekarzy, pielęgniarki lub techników kardiologicznych. Pacjenci zostali przydzieleni losowo, do 24 godzin przed planowanym wszczepieniem, aby otrzymać system stymulacji komorowej o stałej lub adaptacyjnej stawce jednokomorowej lub system dwukomorowy (z lub bez modulowanej sensorycznie adaptacji częstości). W grupie jednokomorowej ustalono losowo wyznaczanie stymulacji o stałej lub przyspieszonej stawce. Randomizacja została przeprowadzona za pomocą 24-godzinnego automatycznego systemu telefonicznego, połączonego z komputerem w centrum danych, z dynamicznym algorytmem równoważącym, który warstwował pacjentów według centrum i wieku (<80 lat lub . 80 lat). Implantację przeprowadzono zgodnie ze zwykłą praktyką operatora.
Wykorzystanie adaptacji szybkości opartej na czujniku w grupie dwukomorowej i programowanie zmiennych innych niż tryb zostały ustalone przez badacza. Sugerowane ustawienia dla stymulatorów dwukomorowych były opóźnieniem przedsionkowo-komorowym wynoszącym 150 milisekund, adaptacyjne skrócenie przedsionkowo-komorowe z szybkością do 75 msek. Limity dolnych i górnych stawów wynosiły odpowiednio 60 uderzeń na minutę i 125 uderzeń na minutę. W przypadku stymulatorów jednokomorowych z adaptacyjną częstością, sugerowane limity dolnej i górnej granicy wynosiły odpowiednio 70 uderzeń na minutę i 125 uderzeń na minutę. W przypadku stymulatorów jednokomorowych o stałej częstości sugerowano częstość 70 uderzeń na minutę. Operatorzy i pacjenci nie byli zaślepieni na rodzaj stosowanego systemu stymulacji ani na programowanie systemu.
Punkt końcowy i wyniki
Pierwszorzędowym punktem końcowym była śmierć ze wszystkich przyczyn. Zdefiniowane wcześniej zdarzenia sercowo-naczyniowe obejmowały migotanie przedsionków (zdefiniowane jako epizod, z objawami lub bez objawów, trwające co najmniej 15 minut i zweryfikowane przez elektrokardiografię), nową lub istotnie pogarszającą się niewydolność serca, zespół udaru, przejściowy atak niedokrwienny lub inną chorobę zakrzepowo-zatorową, rewizję system stymulacji, dławica o nowym początku lub nowo zdiagnozowana choroba niedokrwienna serca i zawał mięśnia sercowego. Crossover, w przypadku podejrzenia nietolerancji trybu stymulacji, pozostawał w gestii badacza.
Pacjentów obserwowano przez co najmniej 3 lata, z zaplanowanymi wizytami po 1, 4, 10, 16 i 36 miesiącach, w których oceniano funkcję stymulatora i rejestrowano zdarzenia wynikowe
[przypisy: nfz olsztyn sanatoria lista oczekujących, zakład opiekuńczo pielęgnacyjny, nfz sanatoria lista oczekujących ]
[hasła pokrewne: badanie inr cena, nfz olsztyn sanatoria lista oczekujących, test na nietolerancję pokarmową cena ]

0 thoughts on “Tryb jednokomorowy a tryb dwukomorowy dla bloków przedsionkowo-komorowych wysokiego stopnia ad”