Skip to content

Uniwersalne pokrycie: nieuchwytna misja dla krajowego ubezpieczenia zdrowotnego

1 miesiąc ago

544 words

Obserwatorzy amerykańskiej sceny opieki zdrowotnej nie mogą się nadziwić zagadkowi systemu finansowania opieki zdrowotnej, który pozostawia tylu pacjentom trudną sytuację finansową, pomimo wydatków na opiekę medyczną na osobę, która jest prawie dwukrotnie większa niż w przypadku przeciętnego uprzemysłowionego narodu. Staramy się szukać stosunkowo uproszczonych wyjaśnień tego zjawiska, ale większość teorii jest zbyt wąsko ukierunkowana, aby zapewnić odpowiednie oświecenie. Natomiast w tej książce Rick Mayes przedstawia polityczną historię ruchu reformatorskiego, która pokazuje, dlaczego wydaje się prawie nieprawdopodobne, aby krajowe ubezpieczenie zdrowotne mogło kiedykolwiek osiągnąć polityczną wykonalność. Mayes rozpoczyna od decyzji prezydenta Franklina Roosevelta o rezygnacji z próby włączenia krajowego ubezpieczenia zdrowotnego do swojego ustawodawstwa dotyczącego ubezpieczeń społecznych. Roosevelt obawiał się, że opozycja politycznie wpływowego American Medical Association skazałaby go na cały swój program, który nie odważyłby się podjąć. Mayes opisuje następnie kilka innych krytycznych momentów, w których kompleksowa reforma ponownie wydawała się wykonalna, ale nie powiodła się za każdym razem, przede wszystkim z powodu braku wymaganego politycznego dostosowania wpływowych interesów. Jedynym godnym uwagi wyjątkiem był sukces podczas administracji Johnsona w uchwalaniu programów Medicare i Medicaid. Mayes kończy się opisem politycznie nieudolnego wysiłku Clintonów, który nigdy nie mógł wypracować konsensusu.
Być może najważniejszym wkładem w zrozumienie, dlaczego dążenie do powszechnego zasięgu pozostaje nieuchwytne, jest opis Maye a różnych stopniowych środków, które skutecznie zwiększały zasięg, ale, na ironię, solidnie zinstytucjonalizowały reformy, a tym samym utrudniły wprowadzenie systemu uniwersalnego. . Nawet Social Security, jako jeden z najpopularniejszych programów rządowych w historii, był czynnikiem, ponieważ Medicare było logiczną ekspansją zabezpieczenia na emeryturze. Ostateczne wsparcie pracodawcy w zakresie sponsorowanego przez pracodawcę pokrycia, przy zgodzie z interesami gospodarczymi, zapewniło firmie ubezpieczeniowej pozycję głównego gracza w finansowaniu opieki zdrowotnej. Medicaid nominalnie spełnia zobowiązanie do zapewnienia pokrycia pacjentom znajdującym się w ubóstwie i wielu uważa, że udoskonalenie tego programu zapewniłoby ostateczny duży wzrost przynoszenia ludzi o niskich dochodach, którzy obecnie nie kwalifikują się do Medicaid. Chociaż Mayes wypełnia luki w konfrontacji z zawiłością reformy systemu opieki zdrowotnej, nie ulega jednak wątpliwości, dlaczego wielu obserwatorów uważa, że udoskonalenie naszych obecnych instytucji byłoby odpowiednie i że kompleksowy krajowy program ubezpieczeń zdrowotnych nie jest konieczny.
Takie samozadowolenie ignoruje fakt, że wiele z dziesiątków milionów ludzi bez zasięgu cierpi z powodu niekorzystnych skutków zdrowotnych, a nawet śmierci. Niepokojące jest również to, że nowsze, wszechobecne, innowacyjne produkty ubezpieczeniowe nie są już wystarczające, aby zapewnić bezpieczeństwo finansowe lub bezpieczeństwo zdrowotne. Ale Mayes daje nam nadzieję. Chociaż przyznaje, że krytyczne momenty są rzadkie, zauważa, że zdarzają się one, zwłaszcza w odpowiedzi na niezaspokojone potrzeby społeczne. Być może pogorszenie się zakresu ubezpieczeń mogło nas znacznie przybliżyć do naszego kolejnego krytycznego momentu, niż większość z nas zdaje sobie sprawę.
Don R McCanne, MD
Lekarze odpowiedzialni za Narodowy Program Zdrowia, Chicago, IL 60602
[email protected] org
[hasła pokrewne: zakład opiekuńczo pielęgnacyjny, usg kolana szczecin, nfz olsztyn sanatoria lista oczekujących ]
[patrz też: badanie inr cena, nfz olsztyn sanatoria lista oczekujących, test na nietolerancję pokarmową cena ]

0 thoughts on “Uniwersalne pokrycie: nieuchwytna misja dla krajowego ubezpieczenia zdrowotnego”