Utlenione fosfolipidy, Lp (a) Lipoproteiny i choroba tętnic wieńcowych cd

W tych warunkach do każdej studzienki dodano nasycającą się ilość apo B-100, a następnie w każdej studzience pobrano jednakową liczbę cząstek apo B-100 dla wszystkich testów. Stosunek utlenionego fosfolipidu: apo B-100 mierzono za pomocą testu immunoenzymosorbcyjnego związanego z enzymem chemiluminescencyjnym z zastosowaniem biotynylowanego E06, jak opisano w innym miejscu .6,7 Analiza statystyczna
Dane dyskretne są przedstawiane jako częstotliwości i wartości procentowe, a zmienne ciągłe jako średnie i odchylenia standardowe lub jako mediany i zakresy kwartylowe, jeśli rozkłady były przekrzywione. Współczynnik korelacji Spearmana zastosowano do pomiaru liniowych zależności pomiędzy wartościami stopnia utlenionego fosfolipidu: apo B-100 i Lp (a) poziomu lipoprotein, a także poziomów lipidów i innych klinicznych czynników ryzyka. Związek utlenionego fosfolipidu: apo B-100 i poziomów lipoprotein Lp (a) z zakresem choroby wieńcowej zbadano za pomocą jednokierunkowej analizy wariancji wartości przekształconych logarytmicznie, a następnie o jeden stopień test wolności dla trendu. Procent pacjentów z obturacyjną chorobą wieńcową i ilorazy szans obliczono dla kwartylów utlenionego fosfolipidu: apo B-100 i Lp (a) poziomu lipoprotein dla wszystkich pacjentów, w zależności od wieku (. 60 lat lub> 60 lat) oraz w zależności od obecności lub braku hipercholesterolemii.
Modele regresji logistycznej wykorzystano do oszacowania zależności między cechami pacjentów a pomiarami lipidów i obturacyjną chorobą wieńcową. Zastosowano wieloraką analizę logistyczno-regresyjną w celu oszacowania częściowych związków pomiędzy poziomem utlenionego fosfolipidu: apo B-100 i poziomów Lp (a) lipoprotein i obturacyjną chorobą wieńcową, z dostosowaniem do wieku, płci, palenia, obecności lub nieobecności nadciśnienie i poziomy cholesterolu LDL, cholesterolu HDL, triglicerydów i CRP. Logarytmy 2 base (log2) utlenionego fosfolipidu: apo B-100 i poziomy Lp (a) lipoproteiny, triglicerydów i CRP zastosowano we wszystkich modelach regresji logistycznej, aby uwzględnić skośność w rozkładach. W związku z tym iloraz szans dla tych zmiennych odzwierciedla zmianę szansy na wzrost o log2 (równowartość podwojenia wartości) w takcie.
Wyniki
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka wyjściowa i poziomy lipidów w grupie badawczej. Ryc. 1. Ryc. 1. Rozkład częstości utlenionego fosfolipidu: współczynnik Apo B-100 (panel A) i Lp (a) poziomy lipoprotein (panel B). Utleniony fosfolipid: stosunek apo B-100 oznacza utlenioną zawartość fosfolipidów na cząsteczkę apolipoproteiny B-100.
Wyjściowe charakterystyki kliniczne pacjentów, wskazania do koronarografii, pomiary lipidów i poziomy CRP są przedstawione w Tabeli 1. Rozkłady zarówno utlenionego fosfolipidu: apo B-100, jak i Lp (a), poziomów lipoproteinowych były skośne w kierunku niższych wartości. , przy czym 85 procent pacjentów ma poziomy niższe niż odpowiednio 0,4 i 45 mg na decylitr (ryc. 1). W całej populacji stwierdzono silną korelację (r = 0,83, P <0,001) między poziomem utlenionego fosfolipidu: apo B-100 a poziomem Lp (a) lipoprotein.
Stowarzyszenie z zakresem choroby udokumentowanej angiograficznie
Rysunek 2
[hasła pokrewne: poradnia małżeńska kraków, usg kolana szczecin, stomatologia bemowo ]
[podobne: badanie inr cena, nfz olsztyn sanatoria lista oczekujących, test na nietolerancję pokarmową cena ]