Utlenione fosfolipidy, Lp (a) Lipoproteiny i choroba tętnic wieńcowych czesc 4

Powiązanie utlenionego fosfolipidu: wskaźnik Apo B-100 i Lp (a) Poziomy lipoprotein do zakresu choroby tętnic wieńcowych (CAD) w 239 pacjentach w wieku 60 lat lub młodszych i 265 pacjentach w wieku powyżej 60 lat. Zakres choroby wieńcowej jest klasyfikowany jako brak choroby (zwężenie poniżej 10 procent średnicy światła), łagodna choroba (zwężenie 10 do 50 procent średnicy światła) lub jedno naczynie, dwa naczynia lub trzy – choroba wieńcowa (wszyscy pacjenci ze zwężeniem większym niż 50 procent średnicy światła). Każde pole reprezentuje zakres wartości środkowej i międzykwartylowej, przy czym pręty I (wąsy) są rozszerzone do minimum i maksimum. Utleniony fosfolipid: stosunek apo B-100 oznacza utlenioną zawartość fosfolipidów na cząsteczkę apolipoproteiny B-100. Wartości dla utlenionego fosfolipidu: apo B-100 i Lp (a) lipoproteiny są przedstawione w skali logarytmicznej. W całej badanej grupie, utleniony stosunek fosfolipid: apo B-100 i poziomy lipoprotein Lp (a) były silnie związane ze stopniowanym wzrostem stopnia choroby wieńcowej (p <0,001 dla obu analiz) (dane nie przedstawione). Zależności te były znacznie silniejsze u pacjentów w wieku 60 lat lub młodszych niż u pacjentów w wieku powyżej 60 lat (ryc. 2).
Stowarzyszenie z obturacyjną chorobą wieńcową
Tabela 2. Tabela 2. Wskaźniki szans dla obturacyjnej choroby tętnic wieńcowych (CAD) według kwartylów dla stosunku utlenionych fosfolipidów do apolipoproteiny B-100 i poziomów Lp (a) lipoproteiny. Odsetek pacjentów z obturacyjną chorobą wieńcową wzrastał konsekwentnie ze wzrostem utlenionego fosfolipidu: apo B-100 i Lp (a) poziomów lipoprotein (Tabela 2). Związek ten był szczególnie widoczny wśród pacjentów w wieku 60 lat lub młodszych, wśród których najwyższe kwartyle utlenionego fosfolipidu: apo B-100 (iloraz szans, 3.12, P <0,001) i Lp (a) poziomów lipoprotein (iloraz szans, 3,64, P <0,001) wiązały się ze znacznie większym ryzykiem, w porównaniu z najniższymi kwartylami. Ten związek nie był obecny wśród pacjentów w wieku powyżej 60 lat.
Tabela 3. Tabela 3. Wskaźniki szans dla obturacyjnej choroby tętnic wieńcowych (CAD) według kwartylów stosunku utlenionych fosfolipidów do apolipoproteiny B-100 i poziomów Lp (a) lipoprotein u pacjentów bez hipercholesterolemii (HC) i z nią. Połączone efekty hipercholesterolemii z utlenionym fosfolipidem: apo B-100 lub Lp (a) poziom lipoprotein znacznie zwiększyły prawdopodobieństwo wystąpienia obturacyjnej choroby wieńcowej. W porównaniu z pacjentami z najniższym kwartylem, którzy nie mieli hipercholesterolemii, pacjenci z najwyższym poziomem kwartylu utlenionego fosfolipidu: apo B-100 lub Lp (a) na poziom lipoprotein z hipercholesterolemią byli istotnie bardziej podatni na obturacyjną chorobę wieńcową ( Tabela 3). Zależności te zostały wyraźnie zaakcentowane u pacjentów w wieku 60 lat lub młodszych (w przypadku utlenionego fosfolipidu: apo B-100, iloraz szans, 16,8 [p <0,001], w przypadku Lp (a) poziomów lipoprotein, iloraz szans, 14,2 [p <0,05]. 0,001]), w porównaniu z osobami starszymi niż 60 lat (dla wskaźnika utlenionego fosfolipidu: apo B-100, iloraz szans, 4,95 [P = 0,003], dla Lp (a) poziomów lipoprotein, iloraz szans, 4,92 [P = 0,007 ]).
Zależność utlenionego stosunku fosfolipid: apo B-100 i poziomów lipoprotein Lp (a) od choroby wieńcowej pozostała zasadniczo podobna po wykluczeniu z analizy 41 pacjentów z ostrym zawałem serca w ciągu sześciu tygodni przed rejestracją
[hasła pokrewne: ob cena badania, mrukmed, apteka internetowa tania ]
[więcej w: poradnia małżeńska kraków, procto hemolan control, mrukmed ]

0 thoughts on “Utlenione fosfolipidy, Lp (a) Lipoproteiny i choroba tętnic wieńcowych czesc 4”